ERC denuncia nous incompliments del Ministeri en matèria d'infraestructures ferroviàries
![]() |
Aspecte del traçat ferroviari, amb ample ibèric, que s'està construint a Cambrils |
La multinacional química BASF preveu posar en marxa la seva estació intermodal de mercaderies al polígon petroquímic de Tarragona durant el primer trimestre de 2017, dos anys després del que tenia inicialment previst. La data de posada en marxa, segons reconeix la companyia, està condicionada per linici de les obres del tercer carril ferroviari que porti lample europeu a Tarragona i el seu calendari dexecució. Tot i que encara no hi ha data dinici de la construcció, BASF ha constituït la societat Combiterminal Catalonia SL, una joint venture amb Contank SA, Hoyer España SA, Schmidt Holding Gmbh i Tradillo Inversiones SL -del grup Pañalón- perquè construeixi i operi lestació.
Josep Andreu (ERC): "Els incompliments reiteratius del Ministeri de Foment en matèria ferroviària a la nostra demarcació són el pa de cada dia"
El diputat al Parlament de Catalunya per Tarragona, Josep Andreu, i president de la Federació Regional d'ERC al Camp de Tarragona, va assegurar, ahir, que la notícia feta pública, el dia abans, del retard de la construcció d'una estació intermodal dins dels terrenys de BASF per culpa del retard amb les obres del govern espanyol per fer arribar l'ample de via de tren internacional a Tarragona, és una prova més del que significa tenir un Estat que no defensa sinó que va en contra de Catalunya.
Segons Andreu, "els incompliments reiteratius del Ministeri de Foment en matèria ferroviària a la nostra demarcació són el pa de cada dia, de cada any, així que qualsevol pot deduir que tot plegat és perquè aquesta demarcació, i el seu potencial econòmic, no són de l'interès general de l'Estat espanyol", ha manifestat Josep Andreu. Pel que fa a la demanda d'un tercer fil que permetés que l'ample de via internacional arribés fins a Tarragona, al Port i als polígon connectats al port, cosa que beneficiaria el transport de mercaderies per tren, el diputat d'ERC i portaveu en temes d'infraestructures al Parlament, explica que "ERC va denunciar fa setmanes que les obres del Corredor del Mediterrani des de Vandellòs i fins a l'estació de l'AVE a la Secuita estan programades només en ample ibèric, contradient el compromís públic ministerial d'una via internacional, i també vam denunciar que hi ha un informe intern d'Adif que desaconsellava la instal·lació d'un tercer fil entre Tarragona i Castellbisbal".
Una empresa multinacional com BASF anuncia que haurà de retardar una inversió de 30 milions per a la construcció i activació d'una estació intermodal pròpia. Pel seu cantó, el president del Port tarragoní, Josep Andreu, per activa i per passiva, alerta que si no s'instal·la l'ample de via internacional el Port perd prestacions. Davant d'aquests fets, "no hem d'oblidar que el Port de Tarragona forma part de l'Ente Nacional del Puertos del Estado, o sigui, la política d'infraestructures del govern espanyol perjudica els seus propis actius econòmics situats a Catalunya... Espanya ens escanya i els seus incompliments són un argument més per voler marxar d'Espanya i construir un Estat propi que defensi els nostres interessos, els nostres drets i les nostres aspiracions legítimes", ha conclòs el diputat republicà, Josep Andreu.