Esports

El FC Cambrils preveu configurar la plantilla 2014-2015 "a cost zero"

Per Berta Ruiz

D'esquerra a dreta: Joan M. Franch, Jorge Rubio, Mingo Capafons i Antonio Domínguez, el passat divendres durant l'assemblea ordinària celebrada al Centre Cultural

El FC Cambrils va celebrar una assemblea ordinària, el passat divendres al vespre al Centre Cultural, on va fer balanç de la temporada i va donar compte de les previsions del club de cara a la propera campanya. Per començar, el president del club –Mingo Capafons– va comentar que, finalment, el primer equip va aconseguir salvar la categoria a la Segona Catalana, “després d’una dura i complicada temporada”, en la que el club ha afrontat molts problemes. A la reunió hi van ser presents el president Mingo Capafons, acompanyat de Joan M. Franch, Jorge Rubio i Antonio Domínguez.

Es deuen uns 15.000 euros als jugadors

A nivell econòmic, la junta del club va apuntar que durant la temporada 2013-2014 es van tenir uns ingressos d’uns 33.000 euros i unes despeses similars, malgrat que hi ha un deute d’uns 15.000 euros pendents amb els jugadors –en concepte de dietes– i, segons van dir, també hi ha alguna part pedent amb l’entrenador que s’intentarà solucionar. “Vam parlar amb els jugadors i van aguantar fins al final. Enguany ens ha fallat tot el que ens podia fallar. Hi ha hagut una baixada dels espònsors, la poca col·laboració de l’Ajuntament i també s’ha produït una baixada del nombre de socis” va comentar Capafons. De fet, actualment el club compta amb uns 130 socis, però només un centenar estan al dia en el pagament de la quota. A tots aquests problemes, tal com van posar de manifestar a l’assemblea, se li suma l’incompliment de contracte per part de l’empresa Football Global Representation –una empresa que es dedica a la gestió esportiva de clubs i al management de jugadors– que havia de donar estabilitat econòmica al club. Recordem que, quan es va signar l’acord entre el club i l’empresa es contemplava una clàusula de penalització de 15.000 euros en cas de rescissió del contracte subscrit. Segons va apuntar Capafons, “l’empresa havia d’ajudar al club i malgrat les seves promeses no s’està complint”. El president del club va dir que estan treballant en el tema per arribar a un acord i solucionar-ho.

Una plantilla a cost zero

Durant la celebració de l’assemblea, els membres de la junta –encapçalats pel president Mingo Capafons– van comentar que tenien la idea de no seguir al capdavant del club. Tot i això van explicar que seguiran endavant si es pot aconseguir una plantilla de jugadors a cost zero. Tal com va apuntar Capafons, “tot jugador del FC Cambrils per a la temporada vinent no cobrarà. Ens hem quedat sorpresos del nombre de jugadors que volen venir a jugar sense cobrar. Volem tenir jugadors joves i amb ganes de jugar. L’entrenador tampoc cobrarà, per tant, la part tècnica serà a cost zero”. La idea, segons Capafons, és que el pressupost per a la temporada vinent sigui d’uns 20.000 euros i que només contempli les despeses de militar a la Segona Catalana. Pel que fa a l’entrenador, possiblement, serà Antonio Domínguez, present a l’assemblea.

Problemes amb l'adjudicació del bar del camp de futbol

Pel que fa a l’adjudicació del bar del camp de futbol, el president del FC Cambrils va explicar que quan el Cambrils Unió i el FC Cambrils es van unir van presentar la documentació pertinent per gestionar-lo conjuntament. A la documentació presentada però, només hi podia figurar un únic NIF i va ser el del Cambrils Unió. Un cop es van separar els dos clubs, l’adjudicació del bar va quedar legalment en mans del Cambrils Unió. En aquest punt, des del FC Cambrils es van mostrar dolguts amb l’Ajuntament perquè els dos clubs es van presentar junts, però la gestió del bar se l’ha quedat el club que figurava amb el seu NIF. Mingo Capafons va explicar que s’està parlant amb l’Ajuntament perquè intervingui i resolgui la situació.

En matèria de futbol base, la junta del FC Cambrils va apuntar que la idea és tirar-lo endavant de cara a la propera temporada. També van afirmar que per a la propera campanya s’ha produït una disminució del futbol femení.

Comenta aquest article