Es lliuren els premis literaris escolars Miquel Martí i Pol de poesia i Manuel Vázquez Montalbán de prosa
![]() |
Foto de grup dels alumnes premiats al concurs literari |
Ahir a la tarda, a la Cripta de lErmita, es va fer lacte de lliurament de la novena edició dels Premis Literaris Miquel Martí i Pol de poesia i Manuel Vázquez Montalbán de prosa. Després duna aturada de dos cursos, lAjuntament ha recuperat la convocatòria del certamen literari en la que hi han participat tots els alumnes cambrilencs que cursen des del segon cicle dEducació Infantil fins a Cicles Formatius.
Lacte va ser conduït per lartista cambrilenc Arnau Colom, qui va posar un toc dhumor, dinamisme i simpatia a lentrega dels guardons. A més, en diferents moment de lacte es va comptar amb la intervenció musical dalumnes de lEscola Municipal de Música de Cambrils que van interpretar diferents peces. Lalcaldessa de Cambrils Mercè Dalmau i la regidora dEnsenyament Carmen Quintana van ser les encarregades de lliurar els premis als alumnes guanyadors. Un jurat format per representants dels centres educatius cambrilencs va triar les obres guanyadores i els accèssits.
Els premiats van ser els següents:
Premis Martí i Pol de poesia:
Categoria A, alumnes dEducació Infantil
Premi: La primavera, Estela Pérez Viader Escola La Bòbila
Accèssit: Míriam Galiana Pastor Escola Cambrils
Categoria B, alumnes de primer cicle dEducació Primària
Premi: El clavell i la rosella, Irene Tremosa Marsal Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer
Accèssit: Vull ser pintora, Chiara Catania Escola Mas Clariana
Categoria C, alumnes de segon cicle dEducació Primària
Premi: Fantasia, Andrés Bolart Garcia Escola Guillem Fortuny
Accèssit: Si pogués, Ada Codina Hernández Escola Mas Clariana
Categoria D, alumnes de tercer cicle dEducació Primària
Premi: El piano, Irene Colmenero Fernández Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer
Accèssit: Primavera ha deixat, Thais López Samblas Escola Mas Clariana
Categoria E, alumnes de primer cicle dEducació Secundària
Premi: Sucede que a veces, Paula Romera Rivero Institut Ramon Berenguer IV
Accèssit: Ei, que no sé fer un poema!, Ariana Marquez Mejía Institut La Mar de la Frau
Categoria F, alumnes de segon cicle dEducació Secundària
Premi: Dos amors, Andrés Montoya Pérez Institut la Mar de la Frau
Accèssit: Oda a internet, Guillem Maymí Ardèvol Institut Ramon Berenguer IV
Categoria G, alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius
Premi: Navili, Nicolás Merino Robert Institut Cambrils
Accèssit: Mañana podría ser tarde, Marouane Laabbas Institut Ramon Berenguer IV
Premis Manuel Vázquez Montalbán de prosa:
Categoria B, alumnes de primer cicle dEducació Primària
Premi: El planeta dolç, Mònica Prieto Martínez Escola Cambrils
Accèssit: El príncep Eduard i els pingüins, León Martínez Rahme Escola Joan Ardèvol
Categoria C, alumnes de segon cicle dEducació Primària
Premi: Sóc invisible, Alicia Durán Laophakdee Escola Marinada
Accèssit: La fantasia, Sergi Manceñido Nolla Escola Guillem Fortuny
Categoria D, alumnes de tercer cicle dEducació Primària
Premi: El gos que no sabia bordar, Jordi Fernández Pérez - Escola Joan Ardèvol
Accèssit: La llegenda del cavaller Sant Jordi, Alex Bravos VenturaEscola Cambrils
Categoria E, alumnes de primer cicle dEducació Secundària
Premi: El balcó, Marina Resa Fortuny Institut Ramon Berenguer IV
Accèssit: Sabia que allò no ho oblidaria mai, Maria Roca Fernández Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer
Categoria F, alumnes de segon cicle dEducació Secundària
Premi: El lápiz, Iván López Garrido Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer
Accèssit: Quan només queda esperança, Janira Gil Pérez Institut Ramon Berenguer IV
Categoria G, alumnes de Batxillerat i Cicles formatius
Premi: Suposicions a remull, Irene Domènech Comella Institut Cambrils
Accèssit: Fosca nit, Raquel Castro Ortiga Institut Ramon Berenguer IV
Els premis consisteixen en un diploma i un val de 50 en llibres. A més, els alumnes de les categories dEducació Secundària i Cicles Formatius també van rebre un MP4. Els accèssits van obtenir un diploma i un val de 30 en llibres.
Les obres guardonades i els accèssits es podran trobar en una edició digital a www.cambrils.cat/premisliteraris i hi haurà una versió imprimible pels alumnes, les famílies i els centres que vulguin tenir-la en paper. A més, es donarà la possibilitat deditar-lo en bubook.
Per cloure lacte, hi va haver un torn de parlaments a càrrec de la regidora dEnsenyament Carmen Quintana i lalcaldessa Mercè Dalmau. Quintana va adreçar unes paraules dagraïment a tots els centres i alumnes participants al certamen, així com a lEscola Municipal de Música per posar el toc elegant a lacte. També va destacar la feina realitzada pels tècnics de làrea dEnsenyament i per limportant volum dobres que es van fer arribar al certamen, una tasca que li va fer recordar la seva feina com a professora. Finalment, Mercè Dalmau va explicar que la recuperació daquests premis serveixen per fomentar la lectura, lescriptura i estimular la creació literària dels escolars, més enllà de totes les matèries que aprenen a lescola. També va lloar lEscola Municipal de Música i va agrair la participació dels alumnes que van participar a lacte. Daltra banda, Dalmau també va aprofitar lavinentesa per llançar una falca publicitària tal com va dir ella mateixa sobre el període de prematriculacions obert a lEscola Municipal de Música. Va dir que estan molt contents de com està anant el nombre de preinscripcions, però va animar als pares i a la canalla a apuntar-se a fer música.
Lacte va ser organitzat per la regidoria dEnsenyament i Ocupació en col·laboració amb lAntena del coneixement de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Cambrils.