Cultura

XavisS presenta "Un dia per descobrir", un treball més madur i optimista

Per Berta Ruiz

El cantautor reusenc XavisS està promocionant el seu darrer treball discogràfic

“Un dia per descobrir” és el tercer disc en solitari del cantautor reusenc –resident a Cambrils– XavisS. En plena promoció d’aquest nou treball discogràfic, XavisS ha explicat a revistacambrils.cat alguns detalls d’aquesta tercera entrega que es presenta “com una evolució musical, amb una producció més acurada i madura tant a nivell de composició com artísticament”.
El nou treball discogràfic, que conté vuit temes en català i dos en italià, s’ha cuinat entre Tarragona i les Illes Balears. Ha comptat amb la col·laboració de diferents músics com el compositor mallorquí Miquel Brunet que s’ha fet càrrec de la secció de les cordes, el músic menorquí Bep Marqués o el grup La Porta dels Somnis, on la seva cantant, Virginia Martínez, fa un duet amb XavisS en el tema Pol, single de sortida del disc. Aquesta cançó, que parla del pas dels anys entre una mare i el seu fill, també ha estat gravada en italià, juntament amb la cançó No vull ser jo qui arribi tard (Non voglio essere io ad arrivare tardi). El videoclip del single ja s'està emetent a RAC105 TV, mentre que el disc ja sona a les principals emissores de Catalunya i a Los 40 Principales.

Lletres d'històries quotidianes, personals i optimistes

A nivell de lletres, XavisS ha tornat a comptar amb l’escriptor tarragoní Òscar Ramírez que, juntament amb ell mateix, són els autors de totes les cançons. “És un disc molt positiu pel que fa a les lletres. Són lletres d’històries quotidianes, personals i anímiques, però també d’esperança i de positivisme en aquest context de crisi i de problemes que estem vivint. És una crida a l’optimisme. Totes són de creació pròpia, juntament amb l’Òscar hem trobat una manera de treballar conjunta molt còmoda i molt fàcil a l’hora de posar idees en comú”.

En aquest tercer treball, XavisS agafa un “aire” de cançó d’autor, acompanyat d’un so més variat, tocant diferents estils musicals i s’allunyant-se una mica de l’estil pop que van tenir els seus dos treballs anteriors: “Un petit viatge” (2008) i “Gira el món (2011). El disc ha estat produït, gravat i mesclat per Miguel Zanon als seus estudis de Tarragona.
El disc ja ha estat presentat a diferents ciutats com Barcelona, Tarragona, Mallorca i Menorca. Properament, serà presentat a Girona i Reus i, tal com ha comentat XavisS, també li agradaria molt presentar el seu treball a Cambrils, “perquè jo visc aquí i em considero cambrilenc”. Pel que fa als dos temes gravats en italià, el cantant ha comentat que la idea és obrir mercat a Itàlia i materialitzar-ho amb algunes actuacions. També volen promocionar el treball a l’Alguer i seguir per arreu de Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià.

"Ara realment on tens molta força és a través de les xarxes socials i, potser no es venen tants discos, però reculls molta més gent i captes la seva atenció"

Sobre l’actual situació del món discogràfic, XavisS ha explicat que, “avui en dia, el disc és un tràmit i el cert és que ha caigut la venda de discos. Jo venia d’una anterior etapa amb un grup de pop-rock de Reus que es deia Mai Toquem Junts que vam agafar el moment bo quan es venien suficients discos com per comptar amb els ingressos de les vendes de discos. Ara realment on tens molta força és a través de les xarxes socials i, potser no es venen tants discos, però reculls molta més gent i captes la seva atenció a través de la xarxa quan abans gairebé era impossible. Hi ha coses negatives perquè a la gent li costa anar a la botiga de discos, però també tenen més facilitat a l’hora d’aconseguir el teu treball, ja sigui amb Itunes, Spotify, etc. Diguem que és una balança. El moment d’ara té aquesta particularitat, arribes molt més, però la gent paga menys. Com a consumidor de música descobreixo molts artistes i grups a través de les xarxes que abans no podia descobrir, però a nivell del que costa fer un treball, dels diners que s’hi destinen, de la gent que hi està treballant al darrere i les discogràfiques, doncs és complicat perquè tot s’ha de reduir. Si abans tenies una promoció de 2 mesos doncs ara la tens de 2 setmanes, tot està més concentrat i la part negativa és que hi ha gent que ha perdut la feina”.

Comenta aquest article