El taller "Com preparar aliments segurs" arriba als alumnes de primària
Un grup d'alumnes de l'escola La Bòbila participants al taller de seguretat alimentària |
El passat 2 d'abril, un grup dalumnes de quart de primària de lescola La Bòbila van participar en la primera de les onze sessions programades del taller de seguretat alimentària "Com preparar aliments segurs" emmarcat en els actes de les Jornades de Dones i Salut de Cambrils. Aquest és un dels 16 tallers diferents que ofereix enguany el Servei de Coeducació i Salut a les Escoles impulsat per lAjuntament de Cambrils.
Lobjectiu del taller és informar els xiquets dels conceptes més bàsics d'higiene alimentària. El taller promou la salut apropant als infants, a través de la representació dun rol, les principals normes bàsiques dhigiene per garantir la seguretat alimentària, i determinant les condicions higièniques i sanitàries dels aliments per evitar possibles toxiinfeccions alimentàries (netejar, separar, coure i refredar).
Dinàmica del taller
Entra en escena el personatge de la investigadora que, a través dun rol i amb la col·laboració de lalumnat, representa una petita obra de teatre en la qual es qüestiona una sèrie dincògnites que shan de resoldre durant tot el taller amb la col·laboració dels infants. La investigadora els demana ajuda per resoldre el cas plantejat mitjançant la investigació i es genera la necessària complicitat de tothom.
La segona part del taller consisteix a dividir la classe en tres parts. Tots els alumnes s'han d'impregnar les mans d'oli, i el primer grup no se les ha de rentar, el segon se les ha de rentar només amb aigua i el tercer se les ha de rentar amb aigua i sabó. Tot seguit, es comprova la importància que té la higiene en la manipulació d'aliments plasmant en un foli l'empremta de la mà tacada d'oli.
Després es projecta un vídeo per treballar les normes bàsiques de seguretat alimentària. Finalment, es facilita al grup un espai de reflexió, durant el qual poden fer les preguntes i els comentaris que considerin oportuns, i es resol el problema exposat en la representació del rol.