Societat

Alumnes reusencs de l'escola Montsant descobreixen el port de Cambrils a través de la Ruta dels Sentits

Per Redacció

Alumnes de l'escola Montsant de Reus, ahir, durant la Ruta dels Sentits pel port cambrilenc

Un grup de 27 xiquets i dues professores de tercer de primària de l’escola Montsant de Reus van visitar, ahir al matí, el port de Cambrils a través de la Ruta dels Sentits que ofereix el Patronat de Turisme. Es tracta d’un recorregut que descobreix l’essència del port mitjançant els sentits de l’ oïda, el tacte, el gust, l’olfacte i la vista. L’excursió a Cambrils els ha servit de reforç al temari de Medi Natural que estan treballant a classe, on ja havien parlat dels diferents tipus de pesca.

Entres d'altres activitats, els alumnes van poder tocar diferents tipus de sorra de platja com la del Cantàbric i la del Mediterrani i l’agulla que les remendadores fan servir per cosir les xarxes. Van olorar ampolletes amb aromes de plantes del parc del Pescador, es van posar un caragol de mar a l’orella per escoltar el so de les onades, van conèixer de més a prop els diferents sistemes de pesca –el tresmall, la llum i l’arrossegament–, van jugar a encertar les espècies de peixos a partir de la forma d’unes fustes i van parlar de pirates a la Torre del Port.

El grup d’alumnes va passar la resta del dia a Cambrils. Després de dinar, les mestres van organitzar un joc de preguntes sobre temes com els comerços, la visita, els patrons, la història de Cambrils o els punts d’interès del municipi.

Comenta aquest article