Informació general

Es posen en servei els trens de la rodalia del Camp de Tarragona

Per Redacció

Arribada a Cambrils del primer tren de les noves rodalies, aquest matí a les 7,50 h

Aquest matí ha entrat en funcionament el servei de trens de la rodalia del Camp de Tarragona amb dues línies: la Reus-Tarragona (RT1) i la de l’Arboç-Cambrils (RT2). A la RT2, el primer tren de l'Arboç ha iniciat el servei a les 7.00 hores. Una comitiva d'alcaldes i regidors dels municipis pels quals passa la línia, encapçalada pel delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona –Quim Nin– ha pujat a l'Arboç i ha fet tot el recorregut fins al final del trajecte, a Cambrils a les 8.09 hores. A l'estació de Cambrils, els ha rebut l'alcaldessa accidental –Carme Cros– qui ha valorat a revistacambrils.cat que, "aquesta nova línia és prou important per a la població de Cambrils, tant pels nostres ciutadans com per la gent que ens visiti, perquè farà que la mobilitat sigui molt més ràpida i no tinguem tants problemes amb el trànsit. Per tant, és important en estalvi i també en temps". Uns vint minuts després de la seva arribada a l'estació de Cambrils, el tren ha iniciat la marxa en sentit contrari cap a l'Arboç del Penedès, passant per les poblacions de Salou-PortAventura-Tarragona-Altafulla/Tamarit-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders-El Vendrell i l'Arboç.

El nou servei ferroviari entre l’Arboç i Cambrils tindrà cinc expedicions per sentit al dia. És el nou eix de comunicació entre el Baix Penedès, Tarragona i la Costa Daurada, fins ara inexistent. Quant a tarifes en la línia RT2, el bitllet senzill de Cambrils-Tarragona és de 2,50 euros i l'abonament de 10 viatges és de 14,35 euros; el bitllet senzill de Cambrils-Sant Vicenç de Calders és de 4,10 euros i l'abonament de 10 viatges és de 27,55 euros, mentre que el bitllet senzill entre Cambrils-l'Arboç és de 4,90 euros i l'abonament de 10 viatges és de 33,50 euros.

RT1 Tarragona-Reus


Per altra banda, el primer tren de la RT1 ha sortit de Tarragona a les 7.00 hores i ha arribat a Reus 16 minuts després i, en direcció contrària, ha sortit de la capital del Baix Camp a les 5:37 hores i ha arribat a Tarragona a les 5:52 hores. Les noves rodalies territorials enllacen Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia –27 trens diaris cap a Tarragona i 28 cap a Reus, el que suposa 10 freqüències per sentit més que les actuals–, i amb un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda i intervals inferiors a l’hora durant tot el dia.
 
La millora dels serveis ferroviaris al Camp de Tarragona es complementarà amb la incorporació dels nous serveis al sistema tarifari integrat de l’ATM de Tarragona abans de l’estiu. Es farà de forma progressiva a tots els municipis que formen part del servei de rodalia, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona i en el corredor l’Arboç – Tarragona - Cambrils.
 
 
Nous semidirectes Tortosa-Barcelona
 
També han començat a funcionar els serveis semidirectes Tortosa-Tarragona-Barcelona, que escurçaran el temps de viatge entre 14 i 23 minuts i que permetran arribar de Tarragona a Barcelona en una hora. Aquests nous serveis es faran amb trens de la sèrie 449, més moderns i confortables. La resta del material mòbil que circula per les línies R15 i R16 s’anirà substituint progressivament al llarg d’aquest any.
A banda, es posen en funcionament els dos nous trens diaris entre Reus i Barcelona, amb parada a Torredembarra, Altafulla, Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú, que permetran mantenir l’oferta de combois d’aquestes poblacions amb Barcelona i incrementar fins a 35 els serveis diaris Reus - Barcelona.

L'alcaldessa accidental, Carme Cros, saludant a les autoritats de les poblacions per on ha passat el tren i que han arribat fins a Cambrils

Interior del tren de rodalies amb les autoritats

Comenta aquest article