Es posen en servei els trens de la rodalia del Camp de Tarragona
![]() |
Arribada a Cambrils del primer tren de les noves rodalies, aquest matí a les 7,50 h |
Aquest matí ha entrat en funcionament el servei de trens de la rodalia del Camp de Tarragona amb dues línies: la Reus-Tarragona (RT1) i la de lArboç-Cambrils (RT2). A la RT2, el primer tren de l'Arboç ha iniciat el servei a les 7.00 hores. Una comitiva d'alcaldes i regidors dels municipis pels quals passa la línia, encapçalada pel delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona Quim Nin ha pujat a l'Arboç i ha fet tot el recorregut fins al final del trajecte, a Cambrils a les 8.09 hores. A l'estació de Cambrils, els ha rebut l'alcaldessa accidental Carme Cros qui ha valorat a revistacambrils.cat que, "aquesta nova línia és prou important per a la població de Cambrils, tant pels nostres ciutadans com per la gent que ens visiti, perquè farà que la mobilitat sigui molt més ràpida i no tinguem tants problemes amb el trànsit. Per tant, és important en estalvi i també en temps". Uns vint minuts després de la seva arribada a l'estació de Cambrils, el tren ha iniciat la marxa en sentit contrari cap a l'Arboç del Penedès, passant per les poblacions de Salou-PortAventura-Tarragona-Altafulla/Tamarit-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders-El Vendrell i l'Arboç.
El nou servei ferroviari entre lArboç i Cambrils tindrà cinc expedicions per sentit al dia. És el nou eix de comunicació entre el Baix Penedès, Tarragona i la Costa Daurada, fins ara inexistent. Quant a tarifes en la línia RT2, el bitllet senzill de Cambrils-Tarragona és de 2,50 euros i l'abonament de 10 viatges és de 14,35 euros; el bitllet senzill de Cambrils-Sant Vicenç de Calders és de 4,10 euros i l'abonament de 10 viatges és de 27,55 euros, mentre que el bitllet senzill entre Cambrils-l'Arboç és de 4,90 euros i l'abonament de 10 viatges és de 33,50 euros.
RT1 Tarragona-Reus
Per altra banda, el primer tren de la RT1 ha sortit de Tarragona a les 7.00 hores i ha arribat a Reus 16 minuts després i, en direcció contrària, ha sortit de la capital del Baix Camp a les 5:37 hores i ha arribat a Tarragona a les 5:52 hores. Les noves rodalies territorials enllacen Reus i Tarragona amb 55 freqüències al dia 27 trens diaris cap a Tarragona i 28 cap a Reus, el que suposa 10 freqüències per sentit més que les actuals, i amb un tren cada 30 minuts en les hores punta de matí, migdia i tarda i intervals inferiors a lhora durant tot el dia.
La millora dels serveis ferroviaris al Camp de Tarragona es complementarà amb la incorporació dels nous serveis al sistema tarifari integrat de lATM de Tarragona abans de lestiu. Es farà de forma progressiva a tots els municipis que formen part del servei de rodalia, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona i en el corredor lArboç Tarragona - Cambrils.
Nous semidirectes Tortosa-Barcelona
També han començat a funcionar els serveis semidirectes Tortosa-Tarragona-Barcelona, que escurçaran el temps de viatge entre 14 i 23 minuts i que permetran arribar de Tarragona a Barcelona en una hora. Aquests nous serveis es faran amb trens de la sèrie 449, més moderns i confortables. La resta del material mòbil que circula per les línies R15 i R16 sanirà substituint progressivament al llarg daquest any.
A banda, es posen en funcionament els dos nous trens diaris entre Reus i Barcelona, amb parada a Torredembarra, Altafulla, Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú, que permetran mantenir loferta de combois daquestes poblacions amb Barcelona i incrementar fins a 35 els serveis diaris Reus - Barcelona.
![]() |
L'alcaldessa accidental, Carme Cros, saludant a les autoritats de les poblacions per on ha passat el tren i que han arribat fins a Cambrils |
![]() |
Interior del tren de rodalies amb les autoritats |