Informació general

El Grup de Mobilitat Tarragona demana que es posin en funcionament les quatre línies del servei de rodalies que s'havien establert inicialment

Per Redacció

Pla de Transports de viatgers de Catalunya de l'any 2009

El Grup de Mobilitat Tarragona ha enviat un comunicat de premsa per mostrar la seva opinió sobre el nou servei de rodalies de Tarragona. L'entitat recorda que el Pla de Transports de viatgers de Catalunya de l'any 2009 contemplava la posada en funcionament de quatre línies del servei i, cinc anys més tard, només funcionaran dues d'aquestes línies.

Inicialment, el projecte contemplava les línies: (L1) Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders; (L2) Tarragona–Reus-Falset-Marçà; (L3) Tarragona-Reus-Alcover-La Plana–Picamoixons-Montblanc, i (L4) Torredembarra–Tarragona-Salou-Cambrils. L'entitat destaca la "bona noticia de l'ampliació de la L4 fins el Vendrell i l'Arboç de manera directa" i apunta que el nombre d'expedicions es veurà incrementat en cinc per sentit i dia en el cas de la L4, la línia de Cambrils-l'Arboç, i en 10 expedicions diàries en el cas de la L1. Segons el Grup de Mobilitat Tarragona,"aquestes expedicions estan lluny encara d'arribar a les 6 expedicions en hora punta que es plantejava per a Reus-Tarragona i de les 4 expedicions en hora punta entre Tarragona-Torredembarra" i lamenta que Valls no formi part del projecte. "Valls continua quedant totalment oblidada, amb com a màxim un parell de busos per hora", han apuntat.

Per altra banda, l'entitat demana que a l'hora de fixar els preus del nou servei no s'aprofiti per incrementar els preus d'altres serveis, com el bus interurbà. "La promoció del transport públic i no contaminant ha de ser una prioritat", manifesten. Per aquests motius, el Grup de Mobilitat Tarragona demana que s'estableixin les quatre línies que s'havien previst inicialment i que s'inverteixi en la promoció del transport públic.

Comenta aquest article