S'engega un taller escolar per fomentar la igualtat doportunitats de gènere
![]() |
Imatge d'un dels tallers realitzats per la tècnica de Polítiques d'Igualtat, Mònica Romano, la setmana passada |
Làrea de Polítiques dIgualtat de lAjuntament va oferir, els passats 5 i 6 de març, les primeres sessions del taller coeducatiu "Diferents Sí, Desiguals No", adreçat a lalumnat de segon de primària dels centres educatius del municipi. Lobjectiu dels tallers, a càrrec de la tècnica municipal de Polítiques dIgualtat, Mònica Romano, és desenvolupar un pensament crític en lalumnat que els permeti analitzar les desigualtat de gènere i fomentar la igualtat doportunitats entre els xiquets i les xiquetes.
A través d'una metodologia activa i participativa centrada en la lectura d'un conte coeducatiu i el seu anàlisi posterior, així com en una sèrie de jocs i dinàmiques, es treballen els continguts de la temàtica del taller: el valor de la diferència en contraposició a la desigualtat, els estereotips i rols de gènere i la corresponsabilitat. Aquests tallers es desenvoluparan al llarg de tot el mes de març i estan emmarcats dins de les Jornades de les dones i la salut 2014.
Aquest curs, el Servei de Coeducació i Salut a les Escoles ha programat 142 sessions de 16 tallers diferents 7 tallers a primària, 8 tallers a secundària i un adreçat al professorat als centres educatius de Cambrils. Lobjectiu és promoure la salut i la coeducació entre lalumnat, prevenir possibles conductes de risc i fomentar la igualtat doportunitats.