Informació general

La Policia Local va realitzar 1.989 controls d'alcoholèmia durant 2013, amb un 5,77% de casos positius

Per Redacció

Imatge d'arxiu d'un control realitzat per la Policia Local

La Policia Local de Cambrils va quadruplicar els controls d’alcoholèmia durant 2013. Els agents van dur a terme 1.989 proves amb el resultat de 114 positius, que van suposar un 5,77% del total. Dels casos positius, se'n van tramitar 85 per la via administrativa i 29 per la via penal. El percentatge de conductors que van superar el límit legal d’alcohol a la sang va baixar un 9,9% respecte l'any 2012. En total, la Policia Local va realitzar 518 controls, dels quals 52 van resultat positius (41 administratius i 11 penals).

Aquest 2013, la Policia Local també va intensificar els controls de radar i de conducció sota els efectes de les drogues. Els agents van realitzar 25 controls de drogues amb el resultat de 23 positius. L’alt percentatge, del 92%, s’explica perquè aquest tipus de controls només es fan quan els agents tenen algun tipus de sospita que el conductor ha consumit substàncies estupefaents. La majoria són conductors que, tot i presentar símptomes d’haver consumit, van donar negatiu a la prova d’alcoholèmia, o que per d'altres motius són sospitosos de conduir sota els efectes de les drogues. Pel que fa als radars, es van  controlar 6.321 vehicles i es van sancionar un total 195, xifra que representa un 3%.

L’objectiu dels controls és prevenir conductes de risc al volant i millorar la seguretat viària al terme municipal. La regidoria de Governació valora positivament la davallada de positius en les proves d’alcoholèmia i seguirà treballant per reduir els perills que suposen les pràctiques poc responsables.

Comenta aquest article