Societat

"Educació Física... Of course!", el nou projecte de foment de l'anglès de l'escola La Bòbila

Per Berta Ruiz

Alumnes de segon de l'escola La Bòbila fent una classe d'educació física en anglès

L’escola La Bòbila ha engegat aquest curs escolar 2013-2014, el Pla Integrat de Llengües Estrangeres (PILE). El centre cambrilenc és una de les 50 escoles catalanes que, enguany, forma part d’aquest projecte. Sota el títol “Educació Física… Of course!”, segons ha explicat la directora Ester Barceló a revistacambrils.cat, el centre ha impulsat una àrea curricular no lingüística com és l’educació física, utilitzant l’anglès com a llengua d’ús a l’aula. Aquesta activitat s’ha encetat amb els alumnes de cicle inicial, és a dir, amb alumnes de primer i de segon de Primària, mentre que de cara als propers cursos s’anirà ampliant als altres cicles.
Cal destacar que el Pla Integrat de Llengües Estrangeres (PILE) és una convocatòria publicada pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat, a la qual poden presentar-se els centres educatius.

Combinar l'esport i l'anglès

Així doncs, de les dues hores d’educació física que tenen a la setmana, una d’elles la fan en anglès. La professora encarregada de l’activitat –Rosa Jaume– ha comentat que, “es tracta d’un projecte pilot en el que es combina l’esport i l’anglès. La idea és que aprenguin vocabulari específic d’una altra assignatura com és l’educació física fora de la classe d’anglès. L’objectiu és reforçar i ampliar el seu vocabulari i que els hi serveixi com a complement en l’aprenentatge de l’anglès”. De fet, durant aquestes sessions, la professora va explicant en anglès els exercicis físics que han de fer. Ho fa a través de la repetició de frases curtes, acompanyada de diferents suports audiovisuals com uns cartells amb missatges en anglès –curts i concisos–, per tal que l’alumne retingui vocabulari bàsic i el vagi assimilant d’una manera molt dinàmica. A més, segons Rosa Jaume, l’acollida d’aquesta activitat entre els alumnes ha estat molt positiva perquè fan exercici físic i a la vegada practiquen l’anglès fora de la classe i és força motivador.

Colònies en anglès i estades d'immersió lingüística

A banda d’aquest projecte en l’assignatura d’educació física, l’escola també ha posat en marxa activitats complementàries per facilitar l’ús de l’anglès fora del propi centre com són les colònies. El centre cambrilenc rebrà una subvenció econòmica per a les colònies de l’alumnat de segon de Primària. Segons ha dit la directora –Ester Barceló–, les colònies es van fer els passats 24 i 25 d’octubre i, quan el centre rebi la subvenció, es farà el retorn de l’import íntegre a les respectives famílies dels alumnes.
A més, l’escola La Bòbila ha estat seleccionada per participar en unes estades d’immersió lingüística en llengua anglesa per als alumnes de cicle superior, 5è i 6è, organitzades per l’Agència Catalana de la Joventut, juntament amb el Departament d’Ensenyament. La sortida, que va fer-se del 20 al 22 de novembre, va comptar amb una subvenció que incloïa l’estada i la manutenció.
Com a complement, cal destacar que els mestres implicats en el Pla Integrat de Llengües Estrangeres (PILE) també fan un un curs de formació d'aquest projecte.

Aquests projectes, que formen part del Programa de Cooperació Territorial i Millora de l'aprenentatge de llengües estrangeres, tenen el finançament del departament d'Ensenyament de la Generalitat, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i el Fons Social Europeu.



Comenta aquest article