Societat

Miquel Mata, alumne del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer, rep una menció especial del Concurs per a l'eradicació de la violència masclista

Per Berta Ruiz

Miquel Mata i Montse Batet, professora de dibuix, amb el treball realitzat

Miquel Mata Mas, alumne de 4rt d’ESO del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer, ha estat escollit amb una menció especial del jurat del Concurs per a l'eradicació de la violència masclista, promogut per la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere. Aquesta associació –fundada l’any 2002– convoca, des de l’any 2005, un concurs amb tres categories diferents: una literària, una altra musical i una lliure, amb l’objectiu de promoure la reflexió i fomentar la sensibilització al voltant de la problemàtica de la violència masclista. El certamen està adreçat a tota la població, tant a particulars com a centres educatius.

Des del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer van decidir participar en aquest concurs i, els alumnes de 4rt d’ESO de la matèria específica de dibuix van realitzar els seus treballs al voltant d’aquesta temàtica. Tal com ha explicat la professora –Montse Batet– a revistacambrils.cat, “vam fer una pluja d’idees, ho vam treballar a la classe i van anar sortint els dibuixos, alguns d’aquests molt interessants. Ho vaig enviar per correu electrònic i també en format físic perquè els treballs formen part d’una exposició que s'ha instal·lat al vestíbul de la seu de la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere, situada a la rambla de Santa Mònica de Barcelona”. Pel que fa al seu dibuix, titulat “Som peces iguals”, Miquel Mata ha comentat que consta de dues figures: la d’un home –pintada de color blau– i la d’una dona –pintada de color rosa– que s’uneixen i s’encaixen en dues peces d’un puzzle amb un intercanvi dels seus respectius colors com a símbol d’igualtat entre ambdós sexes.

El lliurament de premis del Concurs per a l’eradicació de la violència masclista
tindrà lloc aquest migdia a la Diputació de Barcelona. En cadascuna de les categories s’ha establert un primer i un segon premi. En el cas de l’alumne cambrilenc, el jurat ha volgut fer-li una menció especial dins de la categoria lliure.

Comenta aquest article