El Consell de Cooperació destina 4.000 euros d'ajut d'emergència a Filipines
![]() |
Reunió del Consell de Cooperació Cambrils Ciutat Solidària |
El Consell de Cooperació Cambrils Ciutat Solidària ha decidit destinar 4.000 euros dajut demergència a Filipines que, el passat 8 de novembre va patir la tempesta més devastadora en dècades. El tifó Haiyan ha provocat milers de morts i ha afectat entre 10 i 13 milions de persones. Els diners es destinaran a la Fundació Proide, membre del Consell de Cambrils, que ha engegat una campanya a través de La Salle de Filipines.
Durant la reunió que van mantenir dilluns passat, 18 de novembre, les ONGD del Consell, també es van repassar les accions fetes des de làrea de Cooperació i Solidaritat de lAjuntament aquest 2013. Els components del Consell valoren molt lesforç fet per ladministració per mantenir en 12.000 euros el pressupost de Cooperació, i sobretot les accions de sensibilització al municipi, com els tallers deducació pel desenvolupament que shan fet en totes les escoles de Cambrils.
Aposta per la solidaritat a nivell local
Per aquest any 2013 i, de manera transitòria, l'Ajuntament no ha pogut donar suport als projectes de cooperació internacional, però no es renuncia a aquesta línia de treball. De fet, la voluntat municipal és reprendre la seva col·laboració econòmica vers els projectes de cooperació internacionals. Per això, lAjuntament de Cambrils segueix sent soci del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
Daltra banda, lAjuntament aposta per mantenir la part de solidaritat centrada en el propi municipi. Aquesta línia de treball caldrà enfocar-la donant suport al Pla dInclusió Social de Cambrils, que sencarrega de planificar i executar els projectes de solidaritat i cohesió social a través de la lluita contra la pobresa i lexclusió social al municipi.