Lalcaldessa de Cambrils participa en el 20è Fòrum per a la Seguretat Viària
![]() |
Un moment de la taula rodona organitzada al Fòrum de Seguretat Viària, a Barcelona |
Lalcaldessa de Cambrils Mercè Dalmau va participar, el passat dijous, a la taula rodona "Marc de referència per a l'elaboració dels Plans Locals de Seguretat Viària" del 20è Fòrum per a la Seguretat Viària, organitzat a Barcelona pel Servei Català de Trànsit (SCT), la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, el RACC i l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit - P(A)T. La taula rodona, moderada pel director del SCT Joan Josep Isern també va comptar amb la participació de la directora de Trànsit del País Basc, Garbiñe Sáez.
En la seva intervenció, lalcaldessa de Cambrils va explicar el Pla Local de Seguretat Viària de Cambrils, aprovat el 2008, que ha aconseguit reduir laccidentalitat i les víctimes en més dun 30% en 5 anys, superant els objectius inicials. El Pla ha servit per posar de manifest els trams i els punts de concentració daccidents i definir un elaborar un pla estratègic dactuació per reduir la perillositat. Dalmau també va fer referència a les característiques demogràfiques de Cambrils, marcades per lestacionalitat del turisme i les segones residències. Per la seva part, el director del SCT Joan Josep Isern va assegurar que "no hi ha documents estàndards per als Plans Locals de Seguretat Viària de Catalunya, sinó que són fets a mida de cada municipi".
Reducció de víctimes d'accidents en entorns urbans
El 20è Fòrum per a la Seguretat Viària es va centrar, enguany, en "la reducció de víctimes d'accidents de trànsit en entorns urbans", i es van analitzar els nivells de sinistralitat d'Europa, el paper de les innovacions tecnològiques dels vehicles en la seguretat viària i els Plans Locals de Seguretat Viària com a eina per reduir laccidentalitat urbana. Aquesta trobada pretén impulsar polítiques de seguretat viària que estableixin un marc global que plantegi la tendència a la reducció de la sinistralitat, fent especial èmfasi en la protecció dels usuaris més febles de la trama urbana, que són els vianants, els ciclistes i els motoristes.
Des de lany 2006, el Servei Català de Trànsit ha redactat 154 plans locals de seguretat viària que inclouen tots els municipis capitals de comarca, els més grans de 20.000 habitants i aquells que ho han sol·licitat expressament. En concret, aquest 2013 sestan elaborant 20 nous plans locals.