L'activitat formativa "Viure en salut" arribarà a més de 650 escolars cambrilencs
![]() |
Imatge d'una sessió del taller "Viure en salut" |
El taller formatiu "Viure en salut" arribarà a més de 650 alumnes de segon i tercer de primària de les set escoles de Cambrils. Lactivitat teatralitzada, de la Fundació Mapfre, és una de les tres novetats de loferta denguany del programa del Servei de Coeducació i Salut a les Escoles impulsat per lAjuntament de Cambrils.
Duna manera divertida i interactiva, el taller pretén mostrar als alumnes senzilles pautes per portar una alimentació sana, així com practicar activitat física diària, indispensable per assolir un estil de vida més saludable. Aquesta és una activitat pensada per xiquets dentre 7 i 9 anys, desenvolupada en base a la metodologia que, Ciència Divertida porta aplicant amb èxit en escolars de tot el món des de fa més de 16 anys. És un sistema densenyament pioner creat amb la finalitat dincrementar la motivació dels alumnes i desenvolupar les seves capacitats creatives i de relació.
Alimentació saludable i activitat física
Les monitores arriben a classe i es presenten com a científiques una és biòloga i laltra ambientòloga. La sessió es divideix en diverses parts, entre les que cal destacar lexplicació dels tipus daliments que hi ha i perquè serveixen, els aliments constructors versus els buits és a dir, els que ens donen energia i els que no, jocs amb una piràmide dalimentació un conjunt de cubs que les científiques llencen i els xiquets han dordenar correctament per construir una bona piràmide dalimentació, i la força i lenergia que sexemplifica amb dos nens que vesteixen unes robes grans i van omplint-se de globus en funció del que mengen i que es van buidant en funció de lenergia que cremen.
El Servei de Coeducació i Salut a les Escoles ha programat 142 sessions de 16 tallers diferents 7 a primària, 8 a secundària i un adreçat al professorat als centres educatius de Cambrils. Lobjectiu és promoure la salut entre lalumnat, prevenir possibles conductes de risc i fomentar la igualtat doportunitats.