Les jornades contra la violència de gènere arriben a Internet
Les jornades amb motiu del Dia Internacional per a lEliminació de la Violència contra les Dones impulsades pel departament de Polítiques dIgualtat de lAjuntament de Cambrils també arriben a les xarxes socials amb l'objectiu de conscienciar la població i prevenir aquesta xacra social.
Dues exposicions virtuals
Aquesta edició de les jornades té una gran presència a Internet amb diferents iniciatives, entre les quals destaquen dues exposicions virtuals. La primera es titula "Violència masclista en la parella: desmuntem mites?". La mostra de lInstitut Català de les Dones proposa una revisió dalguns dels mites associats a lamor romàntic i a la violència masclista i ofereix idees i elements de reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, cap a unes relacions lliures de violència masclista. La segona exposició, impulsada per lAssociació de Dones Clara Campoamor, s'anomena "Digues la teva contra la violencia masclista!". Aquesta és una mostra de cartells amb un missatge contundent, en contra de la violència masclista efectuats per internautes a traves de la web strip generator.
Les jornades a l'Instagram
Les jornades també sescampen a l'Instragram a través de #StopVGCambrils dels #Igerscambrils. La campanya anima als usuaris i usuàries daquesta xarxa a implicar-se etiquetant les seves fotografies contra la violència de gènere amb aquests dos hastags. La imatge escollida podrà ser utilitzada com a portada de la campanya de les jornades del 2014.
Campanyes de Joventut a través de la xarxa
Daltra banda, el Departament de Joventut, que per primera vegada se suma a les jornades, treballa en dues campanyes a través del seu web i les xarxes socials i difondrà la resta dactivitats programades. En el marc de la Campanya 41 Llàgrimes, cada dia es publica al twitter @joventutkmbrils el nom de pila i les edats de les dones assassinades aquest any per la violència masclista de les seves parelles o exparelles. A més, durant el mes de novembre estan publicant informació i dades sobre la violència de gènere per conscienciar i educar el públic jove.
La regidora de Benestar Social, Lluïsa Rom, ha afirmat que cal fer servir tots els canals possibles per arribar al públic i enguany sha apostat per Internet, sense deixar de banda les xerrades, els tallers i altres activitats. La regidora de Joventut, Laura Mellau, ha destacat la importància de les accions dirigides als més joves, per conscienciar-los i ensenyar-los a conèixer i identificar les senyals dalarma de la violència de gènere per poder prevenir les relacions abusives. "Hem de fer un esforç per adaptar-nos, anar a buscar el públic que ens interessa, i crear un discurs prou atractiu per captar la seva atenció", ha afirmat. En aquesta línia, la tècnica digualtat Mònica Romano està impartint el taller "Compartim igualtat en parella", amb dinàmiques actives i participatives, als alumnes de 3r de secundària de diferents instituts de Cambrils.
Dues exposicions virtuals
Aquesta edició de les jornades té una gran presència a Internet amb diferents iniciatives, entre les quals destaquen dues exposicions virtuals. La primera es titula "Violència masclista en la parella: desmuntem mites?". La mostra de lInstitut Català de les Dones proposa una revisió dalguns dels mites associats a lamor romàntic i a la violència masclista i ofereix idees i elements de reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, cap a unes relacions lliures de violència masclista. La segona exposició, impulsada per lAssociació de Dones Clara Campoamor, s'anomena "Digues la teva contra la violencia masclista!". Aquesta és una mostra de cartells amb un missatge contundent, en contra de la violència masclista efectuats per internautes a traves de la web strip generator.
Les jornades a l'Instagram
Les jornades també sescampen a l'Instragram a través de #StopVGCambrils dels #Igerscambrils. La campanya anima als usuaris i usuàries daquesta xarxa a implicar-se etiquetant les seves fotografies contra la violència de gènere amb aquests dos hastags. La imatge escollida podrà ser utilitzada com a portada de la campanya de les jornades del 2014.
Campanyes de Joventut a través de la xarxa
Daltra banda, el Departament de Joventut, que per primera vegada se suma a les jornades, treballa en dues campanyes a través del seu web i les xarxes socials i difondrà la resta dactivitats programades. En el marc de la Campanya 41 Llàgrimes, cada dia es publica al twitter @joventutkmbrils el nom de pila i les edats de les dones assassinades aquest any per la violència masclista de les seves parelles o exparelles. A més, durant el mes de novembre estan publicant informació i dades sobre la violència de gènere per conscienciar i educar el públic jove.
La regidora de Benestar Social, Lluïsa Rom, ha afirmat que cal fer servir tots els canals possibles per arribar al públic i enguany sha apostat per Internet, sense deixar de banda les xerrades, els tallers i altres activitats. La regidora de Joventut, Laura Mellau, ha destacat la importància de les accions dirigides als més joves, per conscienciar-los i ensenyar-los a conèixer i identificar les senyals dalarma de la violència de gènere per poder prevenir les relacions abusives. "Hem de fer un esforç per adaptar-nos, anar a buscar el públic que ens interessa, i crear un discurs prou atractiu per captar la seva atenció", ha afirmat. En aquesta línia, la tècnica digualtat Mònica Romano està impartint el taller "Compartim igualtat en parella", amb dinàmiques actives i participatives, als alumnes de 3r de secundària de diferents instituts de Cambrils.