Informació general

Desacord amb les bases i l’adjudicació de les llicències de taxi

Per Lluís Rovira i Barenys

Sis taxistes impugnen l’adjudicació de les noves llicències

Sis treballadors del taxi de Cambrils han impugnat les bases i el procés d’adjudicació de les quatre noves llicències que s’han concedit aquest mes de setembre. Tres de les quatre noves llicències han fet cap a una societat que fa pocs mesos han format 14 taxistes que pertanyen a l’Agrupació del Taxi de Cambrils. La quarta llicència ha fet cap a una persona aliena a aquesta societat. La principal queixa d’aquests sis taxistes radica en el fet que en el barem de mèrits que s’ha fet servir per atorgar les llicències es donaven 30 punts per “la presentació d’un projecte destinat a posar en marxa una línia urbana de taxi compartit i pagament individualitzat per plaça”, tal com deia a les bases. La resta de mèrits tenien unes puntuacions molt més baixes que el que es donava per la presentació d’aquest projecte. A tall d’exemple, per cada mes natural complet de dedicació a la professió de conductor o xofer assalariat d’un titular de llicència de taxi atorgada per l’Ajuntament es donaven 0,2 punts.

Meitat de les signatures

Però no n’hi havia prou de presentar un projecte de taxi compartit. Per ser acceptat aquest projecte havia d’estar avalat, com a mínim, per la meitat més un dels taxistes de la localitat, entre d’altres requisits. I aquesta és una de les principals queixes que han fet servir per impugnar el procés. Segons explica Gene Barriga, un d’aquests sis taxistes afectats, “la meitat més una de les signatures que havien d’avalar el projecte, ja les tenien els que han format aquesta societat. Per tant, els altres xofers no hem tingut opció a presentar projectes i si n’haguéssim presentat no ens l’haurien firmat”. Tres de les noves llicències, doncs, han fet cap a aquesta societat. La quarta ha fet cap a una persona a la qual, segons Barriga, se li va passar el projecte i les signatures d’aval. Així doncs, la resta de persones que optaven a una llicència van quedar en una puntuació de més de 20 punts per sota dels que la van obtenir. El cas està a hores d’ara en mans dels advocats. La queixa pel que fa a les bases fa referència, sobretot, a aquest punt del projecte del taxi compartit. Gene Barriga recorda que ara fa un any es van fer unes bases en les quals no hi havia aquest apartat i que llavors va ser quan el president de l’Agrupació del Taxi de Cambrils es va queixar públicament dient que no calia ampliar llicències, “en canvi ara que l’Ajuntament ha arreglat les bases perquè els toqui a ells, ara sí que fan falta”, comenta Barriga, que de passada denuncia una manipulació total: “a nosaltres ens han deixat a tots fora, no ens han tingut en compte per a res”. Gene Barriga també es queixa de no haver trobat suport en cap partit polític, “al final ho van aprovar amb el vot de tots, govern i oposició, tot i que algun partit m’havia dit que les noves bases s’havien fet malament”.

§ De 30 a 38 milions de pessetes per llicència§

Gene Barriga, a l’igual que els seus companys que han presentat recurs, vol deixar clara la seva postura, “jo vull el mateix que volen tots, vull guanyar-me la vida i el dia de demà tenir la meva llicència. Cambrils ha estat 13 o 14 anys sense donar llicències perquè deien que no feien falta. Com si no hagués crescut Cambrils en aquests anys! Si no s’arreglen les bases mai podrem accedir a una llicència pròpia”. Cal tenir en compte, a més, el valor que actualment té al mercat una llicència de taxi en una població com Cambrils. Segons Gene Barriga, per una llicència es pot arribar a pagar entre 30 i 38 milions de pessetes.

Comenta aquest article