Els càmpings de Tarragona van registrar una ocupació del 62% durant els mesos de juny i agost
![]() |
Imatge promocional |
Els establiments adherits a lAssociació de Càmpings de Tarragona van registrar una ocupació del 62% durant el període estival, entre els mesos de juny i agost, xifra que representa un increment dun punt respecte lany anterior, segons dades facilitades per lObservatori Turístic de la Costa Daurada. Lany 2012, l'ocupació als càmpings de la demarcació va ser del 61%, mentre que lany 2011 es va situar en un 62% i lany 2010 en un 56%. Pel que fa a la mitjana de les estades, els turistes van allotjar-se durant 5,1 nits. Una xifra força similar a la de temporades anteriors. Respecte a líndex de pernoctacions, durant 2013 sha produït un lleuger augment dun 2% respecte lany 2012 amb 3.747.917. Des de lany 2010, aquest índex ha anat pujant estiu rere estiu.
El turisme estatal suposa un 50% del total, seguit del turisme francès amb un 19%
Quant a nacionalitats, els turistes procedents de la resta de lEstat han suposat un 50% del total de campistes No obstant, els visitants estatals han anat baixant des de l'any 2010, quan suposaven prop del 60% del total. Per darrere del turista estatal, se situen els francesos i els holandesos amb uns percentatges del 19% i el 14%, respectivament, molt per damunt daltres mercats internacionals. Ambdós països han estat, històricament, uns mercats molt potents per als càmpings de Tarragona. Alemanya, Irlanda i la Gran Bretanya també subiquen dins del rànquing de mercats emissors de campistes amb un 5%, un 4% i un 3% respectivament, mantenint una ocupació similar a la de períodes anteriors. A aquests països també se li sumen Bèlgica amb un 3% i Itàlia amb un 1% del total.
LAssociació de Càmpings de Tarragona és lentitat que agrupa i representa els 55 establiments de càmping de les demarcacions turístiques de la Costa Daurada i les Terres de lEbre. Lagrupació, formada per empresaris dels càmpings de la costa i de linterior de Tarragona, actua com a interlocutora del sector.