Informació general

Una bateria de preguntes del PSC sobre projectes i infraestructures centra el darrer punt del ple del passat dimarts

Per Berta Ruiz

Obres al viaducte de la línia fèrria, a la zona esportiva de Cambrils

L’apartat de precs i preguntes de la darrera sessió plenària, aquest passat dimarts, va ser força llarg i intens. Per un costat, es van respondre algunes de les preguntes que havien quedat pendents de resposta des del darrer ple, celebrat el mes de juny. D’aquestes qüestions pendents, el PSC havia preguntat sobre la votació del nou projecte directiu de l’Escola Municipal de Música i per la distribució de les pagues extra entre les diferents AMPES.

Carmen Quintana li retreu a Benaiges el seu "punt maliciós"

Sobre el primer punt, la regidora d’Ensenyament –Carmen Quintana– va retreure-li a Robert Benaiges el seu “punt maliciós”, ja que aquesta havia posat en entredit que, possiblement, les votacions per escollir el nou projecte directiu de l’escola s’havien repetit “perquè no havia agradat el resultat inicial”. Quintana va contestar-li amb la frase: “piensa el ladrón que todos són de su condición”. A continuació va explicar que es van fer dues votacions perquè en una de les puntuacions, un representant dels professors no havia puntuat dins dels bàrems establerts i per això es va haver de repetir. La regidora va puntualitzar que, en ambdós casos va guanyar el mateix projecte, el de l’actual directora Eva Garriga i que en cap cas tenien cap premissa sobre quin projecte havia de tirar endavant.

El PSC tornar a preguntar per l'estat de projectes, un any després

A continuació i dins del bloc de preguntes corresponent al ple de setembre, des del PSC van exposar una llarga bateria de preguntes relacionades amb infraestructures que van a càrrec de l’Estat i també de la Generalitat. El portaveu socialista –Robert Benaiges– va apuntar que aquestes mateixes preguntes les van formular ara fa un any, malgrat que són temes que han quedat encallats i pendents de resposta. Quant a projectes pendents de l’Estat, Benaiges va preguntar sobre l’enderroc del pont de l’N-340; per la remodelació del tram de passeig que va des de la desembocadura de la riera d’Alforja i l’inici del passeig de Ponent; la passarel·la a la riera de Riudecanyes; la instal·lació de nou mobiliari urbà al passeig de Ponent; pel traçat ferroviari i per la nova estació de tren. En l’apartat d’infraestructures a càrrec de la Generalitat, Benaiges va preguntes per l’estat de la sala d’operacions de l’Hospital Lleuger –que encara no funciona–; pels terrenys de la zona de Mas Clariana que havien d’acollir un nou centre d’Atenció Primària; per l’arranjament de la carretera de Misericòrdia; per la rotonda de connexió entre la TV-3141 i el Vial del Cavet; per l’àrea Metropolitana del Taxi; pel projecte del Tramcamp; per la futura estació d’autobusos i per les marquesines del transport públic urbà; pel projecte dels habitatges dotacions i pel trasllat de l’INEFC a Amposta.

Enderroc del pont de l’N-340

El regidor de Planificació de Ciutat –Francesc Garriga– va ser l’encarregat de respondre aquelles qüestions relatives a temes d’infraestructures. Sobre l’enderroc del pont de l’N-340, Garriga va recordar a Benaiges que l’anterior govern no va deixar res signat i que els diners que va destinar l’Estat a aquest projecte, es van gastar en la construcció del passeig que hi ha darrere del supermercat Lidl. No obstant això, Garriga va comentar que des de l’equip de govern no han llançat la tovallola i que estan cercant diners per afrontar aquesta obra.

Passeig de Ponent

Quant a la remodelació del tram de passeig que va des de la desembocadura de la riera d’Alforja i l’inici del passeig de Ponent, Garriga va comentar que està pendent de finançament, així com la instal·lació de nou mobiliari al llarg del passeig, que ha d’anar a càrrec del Ministeri de Medi Ambient. Sobre el projecte a la riera de Riudecanyes, el regidor de Planificació de Ciutat va explicar que s’han tingut converses amb Mont-roig i que, cal tenir en compte que el 60% dels terrenys de la riera pertanyen al municipi veí, per tant, és una qüestió que s’ha d’acabar d’acordar amb el consistori mont-rogenc.

Nova estació de tren, nova estació d’autobusos i Tramcamp

Pel que fa a les obres de la nova estació de tren, Francesc Garriga va apuntar que ja s’està fent la construcció dels pilars, que s’ha reduït la zona d’aparcaments i que es preveu la construcció d’un edifici de serveis que estarà situat davant de la galeria de tir. Tot això, segons Garriga, “sembla ser que serà així, perquè encara no ens han passat res per escrit”. Quant al projecte de la nova estació d’autobusos que ha d’anar situada al costat de la nova estació de tren, Garriga va explicar que aquesta obra està pendent de l’estació de ferrocarril, perquè es preveu que s’aprofiti l’espai que quedarà sota del viaducte, però encara no hi ha res escrit.
Per altra banda, sobre el Tramcamp, el regidor va dir que no sabem què hi anirà, malgrat que s’ha seguit treballant en aquest projecte.

Carretera de Misericòrdia i rotonda de connexió amb el Vial de Cavet

Sobre l’arranjament de la carretera de Misericòrdia, Garriga va comentar que és una qüestió que no depèn de l’Ajuntament de Cambrils, malgrat que l’alcaldessa ha mantingut converses amb diferents consellers. No obstant, el regidor va reiterar que, de moment, aquest no és un projecte prioritari per a la Generalitat. En relació a la rotonda de connexió entre la TV-3141 i el Vial del Cavet, Garriga va comentar que hi ha un informe al respecte que s’ha enviat a Agisa.

Sala d’operacions de l’Hospital Lleuger

Sobre la sala d’operacions de l’Hospital Lleuger, l’alcaldessa va explicar que el tema que estava encallat i que ja s’ha desencallat era el propi espai físic. “Ja tenim el continent i ara falta el contingut, és a dir, la dotació dels equipaments que és responsabilitat de Sagessa i de CatSalut”.

INEFC

En relació al projecte de l’INEFC, Mercè Dalmau va recordar que, inicialment, hi havia un protocol de bones intencions entre l’Ajuntament i la Generalitat però, finalment, es va desestimar. Després va sorgir un projecte d’INEFC provat que s’ha establert a Amposta on, actualment s’està impartint el primer i el segon curs. Dalmau va afirmar que s’estan mantenint converses per tal que algunes assignatures optatives es puguin impartir a Cambrils, especialment, centrades en esports nàutics. “Les assignatures optatives encara no estan en funcionament i per tant, aquest és un tema que encara no està tancat i hi seguim treballant per formar part dels estudis d’INEFC”, va dir.

Àrea metropolitana del taxi

El regidor de Governació –Dani Milan– va comentar, en relació a la pregunta sobre l’àrea metropolitana del taxi– que, aquest és un tema que pot ser interessant per als taxistes cambrilencs, però que és contraproduent per als taxistes de Salou i de Vila-seca. Per tant, encara que s’aprovi a Cambrils no es pot tirar endavant si els pobles veïns no s’hi sumen.
Relacionat també amb la mobilitat, Milan va referir-se a la pregunta sobre la instal·lació de marquesines per al transport públic d’autobús. El regidor va explicar que existeixen uns problemes tècnics derivats de l’amplada del carrer i que, des de la Generalitat també es planteja una possible inversió al respecte.

Habitatges dotacionals

Finalment, el regidor d’Urbanisme –David Chatelain– va comentar que es denunciarà el conveni que establia la construcció d’habitatges dotacionals a la zona de Mas Clariana, per tal de poder recuperar els terrenys. Chatelain va afirmar que, aquests terrenys no estan perduts perquè aleshores es va donar un dret de superfície i, actualment, estan a l’espera d’una resposta oficial per part d’Incasòl. En la mateixa situació està els terrenys que s’han previst per a la construcció del CAP de Vilafortuny. L’Ajuntament de Cambrils espera recuperar-los, tenint en compte que la Generalitat no preveu construir-hi cap nou centre sanitari.

Comenta aquest article