Una bateria de preguntes del PSC sobre projectes i infraestructures centra el darrer punt del ple del passat dimarts
![]() |
Obres al viaducte de la línia fèrria, a la zona esportiva de Cambrils |
Lapartat de precs i preguntes de la darrera sessió plenària, aquest passat dimarts, va ser força llarg i intens. Per un costat, es van respondre algunes de les preguntes que havien quedat pendents de resposta des del darrer ple, celebrat el mes de juny. Daquestes qüestions pendents, el PSC havia preguntat sobre la votació del nou projecte directiu de lEscola Municipal de Música i per la distribució de les pagues extra entre les diferents AMPES.
Carmen Quintana li retreu a Benaiges el seu "punt maliciós"
Sobre el primer punt, la regidora dEnsenyament Carmen Quintana va retreure-li a Robert Benaiges el seu punt maliciós, ja que aquesta havia posat en entredit que, possiblement, les votacions per escollir el nou projecte directiu de lescola shavien repetit perquè no havia agradat el resultat inicial. Quintana va contestar-li amb la frase: piensa el ladrón que todos són de su condición. A continuació va explicar que es van fer dues votacions perquè en una de les puntuacions, un representant dels professors no havia puntuat dins dels bàrems establerts i per això es va haver de repetir. La regidora va puntualitzar que, en ambdós casos va guanyar el mateix projecte, el de lactual directora Eva Garriga i que en cap cas tenien cap premissa sobre quin projecte havia de tirar endavant.
El PSC tornar a preguntar per l'estat de projectes, un any després
A continuació i dins del bloc de preguntes corresponent al ple de setembre, des del PSC van exposar una llarga bateria de preguntes relacionades amb infraestructures que van a càrrec de lEstat i també de la Generalitat. El portaveu socialista Robert Benaiges va apuntar que aquestes mateixes preguntes les van formular ara fa un any, malgrat que són temes que han quedat encallats i pendents de resposta. Quant a projectes pendents de lEstat, Benaiges va preguntar sobre lenderroc del pont de lN-340; per la remodelació del tram de passeig que va des de la desembocadura de la riera dAlforja i linici del passeig de Ponent; la passarel·la a la riera de Riudecanyes; la instal·lació de nou mobiliari urbà al passeig de Ponent; pel traçat ferroviari i per la nova estació de tren. En lapartat dinfraestructures a càrrec de la Generalitat, Benaiges va preguntes per lestat de la sala doperacions de lHospital Lleuger que encara no funciona; pels terrenys de la zona de Mas Clariana que havien dacollir un nou centre dAtenció Primària; per larranjament de la carretera de Misericòrdia; per la rotonda de connexió entre la TV-3141 i el Vial del Cavet; per làrea Metropolitana del Taxi; pel projecte del Tramcamp; per la futura estació dautobusos i per les marquesines del transport públic urbà; pel projecte dels habitatges dotacions i pel trasllat de lINEFC a Amposta.
Enderroc del pont de lN-340
El regidor de Planificació de Ciutat Francesc Garriga va ser lencarregat de respondre aquelles qüestions relatives a temes dinfraestructures. Sobre lenderroc del pont de lN-340, Garriga va recordar a Benaiges que lanterior govern no va deixar res signat i que els diners que va destinar lEstat a aquest projecte, es van gastar en la construcció del passeig que hi ha darrere del supermercat Lidl. No obstant això, Garriga va comentar que des de lequip de govern no han llançat la tovallola i que estan cercant diners per afrontar aquesta obra.
Passeig de Ponent
Quant a la remodelació del tram de passeig que va des de la desembocadura de la riera dAlforja i linici del passeig de Ponent, Garriga va comentar que està pendent de finançament, així com la instal·lació de nou mobiliari al llarg del passeig, que ha danar a càrrec del Ministeri de Medi Ambient. Sobre el projecte a la riera de Riudecanyes, el regidor de Planificació de Ciutat va explicar que shan tingut converses amb Mont-roig i que, cal tenir en compte que el 60% dels terrenys de la riera pertanyen al municipi veí, per tant, és una qüestió que sha dacabar dacordar amb el consistori mont-rogenc.
Nova estació de tren, nova estació dautobusos i Tramcamp
Pel que fa a les obres de la nova estació de tren, Francesc Garriga va apuntar que ja sestà fent la construcció dels pilars, que sha reduït la zona daparcaments i que es preveu la construcció dun edifici de serveis que estarà situat davant de la galeria de tir. Tot això, segons Garriga, sembla ser que serà així, perquè encara no ens han passat res per escrit. Quant al projecte de la nova estació dautobusos que ha danar situada al costat de la nova estació de tren, Garriga va explicar que aquesta obra està pendent de lestació de ferrocarril, perquè es preveu que saprofiti lespai que quedarà sota del viaducte, però encara no hi ha res escrit.
Per altra banda, sobre el Tramcamp, el regidor va dir que no sabem què hi anirà, malgrat que sha seguit treballant en aquest projecte.
Carretera de Misericòrdia i rotonda de connexió amb el Vial de Cavet
Sobre larranjament de la carretera de Misericòrdia, Garriga va comentar que és una qüestió que no depèn de lAjuntament de Cambrils, malgrat que lalcaldessa ha mantingut converses amb diferents consellers. No obstant, el regidor va reiterar que, de moment, aquest no és un projecte prioritari per a la Generalitat. En relació a la rotonda de connexió entre la TV-3141 i el Vial del Cavet, Garriga va comentar que hi ha un informe al respecte que sha enviat a Agisa.
Sala doperacions de lHospital Lleuger
Sobre la sala doperacions de lHospital Lleuger, lalcaldessa va explicar que el tema que estava encallat i que ja sha desencallat era el propi espai físic. Ja tenim el continent i ara falta el contingut, és a dir, la dotació dels equipaments que és responsabilitat de Sagessa i de CatSalut.
INEFC
En relació al projecte de lINEFC, Mercè Dalmau va recordar que, inicialment, hi havia un protocol de bones intencions entre lAjuntament i la Generalitat però, finalment, es va desestimar. Després va sorgir un projecte dINEFC provat que sha establert a Amposta on, actualment sestà impartint el primer i el segon curs. Dalmau va afirmar que sestan mantenint converses per tal que algunes assignatures optatives es puguin impartir a Cambrils, especialment, centrades en esports nàutics. Les assignatures optatives encara no estan en funcionament i per tant, aquest és un tema que encara no està tancat i hi seguim treballant per formar part dels estudis dINEFC, va dir.
Àrea metropolitana del taxi
El regidor de Governació Dani Milan va comentar, en relació a la pregunta sobre làrea metropolitana del taxi que, aquest és un tema que pot ser interessant per als taxistes cambrilencs, però que és contraproduent per als taxistes de Salou i de Vila-seca. Per tant, encara que saprovi a Cambrils no es pot tirar endavant si els pobles veïns no shi sumen.
Relacionat també amb la mobilitat, Milan va referir-se a la pregunta sobre la instal·lació de marquesines per al transport públic dautobús. El regidor va explicar que existeixen uns problemes tècnics derivats de lamplada del carrer i que, des de la Generalitat també es planteja una possible inversió al respecte.
Habitatges dotacionals
Finalment, el regidor dUrbanisme David Chatelain va comentar que es denunciarà el conveni que establia la construcció dhabitatges dotacionals a la zona de Mas Clariana, per tal de poder recuperar els terrenys. Chatelain va afirmar que, aquests terrenys no estan perduts perquè aleshores es va donar un dret de superfície i, actualment, estan a lespera duna resposta oficial per part dIncasòl. En la mateixa situació està els terrenys que shan previst per a la construcció del CAP de Vilafortuny. LAjuntament de Cambrils espera recuperar-los, tenint en compte que la Generalitat no preveu construir-hi cap nou centre sanitari.