Informació general

L'ocupació hotelera del mes d'agost se situa en el 93%, tres punts menys que 2012, amb una important davallada del mercat estatal

Per Redacció

Imatge de gent passejant pel port, a meitats d'aquest passat mes d'agost

L'ocupació hotelera el passat mes d'agost ha estat del 93%, tres punts menys que l'any passat en el mateix període, segons dades facilitades per l'Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics Costa Daurada a l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda.
Per nacionalitats, un 32% ha estat turisme d'origen espanyol. Pel que fa al turisme estranger, el 26% era d'origen rus; el 21% de la Gran  Bretanya; i l'11% de França. Els segueixen el turisme belga (2%); l'alemany (2%); l'holandès (1%) i l'irlandès (1%). Quant a places ofertes, enguany a l'agost s'han ofert 45.172 places, mentre que l'any passat van ser 44.351 places.

Pel president de l'Associació Hotelera –Eduard Farriol– aquests tres punts de menys fan mal i representen un impacte considerable en els comptes de resultats. Tanmateix, segons Farriol, la temporada, curta i intensa, "no ha estat dolenta", però "tampoc no ha esdevingut, ni de bon tros, tan bona com s'havia apuntat a les previsions inicials". En aquest sentit, cal dir que "els pronòstics de creixement no s'han complert i, d'aquesta manera, no s'ha arribat a les xifres que havíem contemplat". Recordem també que el començament de la temporada va ser "nefast", segons ha apuntat el president dels hotelers.

Important davallada del mercat estatal

La davallada del mercat estatal ha estat molt forta i, "tot i que hem tingut la sort que hi han hagut altres mercats estrangers que han crescut més que altres anys i que, en certa manera, podrien haver  compensat una mica aquest fet, el cert és que la pernoctació mitjana ha baixat, per la qual cosa ens trobem amb el fet que amb el mateix nombre d'habitacions hem necessitat més clients. És per això que, en definitiva, ha baixat el percentatge d'ocupació". El mercat estatal passa, en aquests moments, "per una situació econòmica difícil i aquí a la nostra zona i arreu de Catalunya s'hi ha notat molt la davallada. Però, curiosament, a la resta de costes de l'Estat espanyol s'ha mantingut o fins i tot ha crescut una mica". Respecte a aquest fet, Farriol comenta que "seria bo que s'analitzés el perquè d'aquesta davallada a les costes catalanes, ja que portem uns anys on estem perdent el nostre principal client".

Cal mantenir els mercats francès, alemany, dels països nòrdics i del Benelux

Pel que fa al mercat rus, el president dels hotelers ha indicat que "no ens hem de centrar únicament en aquests visitants, sinó que cal treballar amb altres destinacions. Així, hauríem de dirigir els nostres esforços en mantenir els mercats francès, alemany, dels països nòrdics i del Benelux. Hauríem de ser capaços d'ocupar-nos més intensament d'aquests països i destinar-hi pressupostos més generosos a l'hora d'anar a fer promoció, tant per part de l'administració com per part de les empreses privades, ja que hem de repetir en tots aquests països la bona feina feta durant tants anys a Rússia. No podem concentrar-nos únicament i exclusiva en un sol mercat".

Quant al mercat britànic, finalment, "sembla que la temporada passada va tocar fons i aquest any s'ha refet amb un petit increment. El mercat francès també ha crescut, no amb tanta força com els altres. I, en darrer terme, la davallada del mercat estatal no ha estat compensada per tots aquests creixements. Aquest seria el resum de tot plegat. I la conclusió, atenent a totes les dades exposades, és que la temporada ha estat bé i continuem essent un sector privilegiat, atesa la situació econòmica en la què es troba el país", ha conclòs Farriol.

Comenta aquest article