Esports

L'Estació Nàutica de la Costa Daurada fa un balanç positiu de la temporada turística

Per Redacció

Imatge d'arxiu d'alumnes de les escoles cambrilenques practicant caiac, l'estiu de 2012

L’Estació Nàutica de la Costa Daurada fa un balanç provisional molt positiu de l’evolució de la temporada turística. A falta de les dades definitives, pot avançar-se que la temporada es tancarà a l’octubre amb un increment important de la demanda d’activitats nàutiques a la Costa Daurada central. Aquestes dades superaran les millors expectatives creades a principis d’any, i poden arribar a situar el creixement en la pràctica d’activitats gestionades per l’Estació Nàutica al voltant d’un 100%.
 
Una de les claus de l’increment de vendes són les accions promocionals que s’han realitzat durant l’hivern, amb presència a les fires especialitzades en turisme nàutic més important d’Europa (París, Düsseldorf, Southampton i Barcelona). També ho és el fet de disposar d’una central de reserves pròpia especialitzada en grups, tour operadors i agències. Una altra clau ha estat el treball promocional realitzat a la mateixa destinació, amb informació detallada de tota l’oferta que l’Estació Nàutica posa a l’abast dels visitants de Salou, Cambrils, Miami Platja, l’Hospitalet i l’Ametlla de Mar.   
 
Predomini del turisme familiar

Pel que fa a nacionalitats, el primer client de l’Estació Nàutica és l’espanyol (45%), seguit del francès (34%), britànic (9%), rus (5%) i alemany (3%). El 2% restant pertany a països com Holanda i Bèlgica.  Pel que fa a perfils, continua predominant el turisme familiar tot i que s’ha donat un increment important de reserves realitzades per grups i empreses. Entre aquestes, destaca una convenció de directius de Nike, que el passat mes de juny, va reunir a 500 càrrecs de la multinacional americana –vinguts d'arreu d'Europa i Àfrica– per practicar activitats nàutiques.

Nous productes turístics
 
Aquesta temporada, l’Estació Nàutica Costa Daurada ha incorporat nous productes turístics per incrementar la seva àmplia oferta. Aquests nous productes, així com els ja existents en temporades anteriors, han fet que l’àmbit d’influència de l’Estació Nàutica hagi esdevingut una àrea de serveis turístics basats en el mar, que aporten activitats que esdevenen experiències i sensacions als seus clients. Entre els més demandats destaquen els creuers turístics i grans catamarans, el jet ski (motos nàutiques), el bus ski (banana), parasailing (paracaigudes arrossegat per una embarcació); submarinisme i dues de les novetats d’enguany, el flyboard (taula propulsada per aigua pressió des de moto d’aigua) i pesca-turisme, que combina la pesca tradicional amb l’activitat turística.
 
L’Estació Nàutica Costa Daurada està integrada pels municipis de Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp i Miami Platja, Vandellòs i l’Hospitalet i l’Ametlla de Mar. Amb una extensió de gairebé 60 quilòmetres de litoral, és el domini nàutic més gran de Catalunya i un dels més grans de l’Estat espanyol.

Comenta aquest article