Informació general

Turisme de Cambrils atèn a gairebé 10.000 visitants durant els mesos de juliol i agost

Per Redacció

Gent passejant pel port de Cambrils, a mitjans del mes d'agost

L’Oficina del Patronat Municipal de Turisme ha atès les consultes de gairebé 10.000 visitants entre l’1 de juliol i el 31 d’agost. D'aquests visitants, el 9,8% eren catalans, un 23,7% procedent de la resta de l’Estat espanyol i un 66,5% venien de l’estranger. El nombre de visitants d’aquests dos mesos significa un augment del 21% respecte el mateix període de l’any 2012, durant el qual es van atendre 8.168 persones. L’any passat, el percentatge de catalans va ser d’un 11,9%; el de la resta de l’Estat d’un 25,9%, i el d’estrangers d’un 62,1%. Això vol dir que, en consonància amb la l’evolució del turisme a Cambrils, el nombre de consultes de visitants estatals ha disminuït mentre que el d'estrangers ha augmentat un 4,4%.

Tot apunta a un balanç de temporada positiu

El regidor de Turisme de l'Ajuntament –Xavi Martí–, ha afirmat que l’augment dels visitants atesos reflecteix una temporada turística bona i també que els turistes s’interessen cada vegada més per l’oferta complementària del sol i platja, que segueix essent l’estrella. Martí preveu tancar la temporada turística amb bons resultats, mantenint l’ocupació de 2012, tot i que caldrà esperar a les dades oficials per confirmar-ho. Martí recorda que Cambrils va tancar la primera quinzena d’agost un punt per sota de l’any passat, però "la segona quinzena ha estat molt bona" i tots els indicadors apunten a un balanç de final de temporada positiu.

Més turistes estrangers i menys de l'Estat

Per procedències, el turistes que més visiten l’oficina de Turisme de Cambrils són els catalans (9,8)%, seguits dels bascos (7,4%), aragonesos (6,1%), navarresos (2,7%), madrilenys (2%), de La Rioja (1,5%) i de Castella Lleó (1%) amb una pujada força important d’un 0,3%. Els percentatges han baixat un 2,2% respecte el 2012. Seguint la tendència general, enguany des del Patronat s’han atès menys turistes de l’Estat Espanyol. En canvi, ha augmentat el nombre de turistes estrangers atesos. Els visitants que més han anat a demanar informació a l’oficina han estat els francesos (42,9%), seguits dels russos (4,9%), que han doblat la xifra de l’any passat, holandesos (4,5%), anglesos (3,7%), i alemanys (3,2%) amb un fort augment respecte el 2012.

El número de demandes ateses a l’oficina han estat 37.772. La informació més sol·licitada ha estat el plànol de Cambrils. Des de l’oficina s’han repartit 7.326 plànols, sense comptar amb tota aquella informació que s’ha donat als diferents empresaris. A banda del plànol, les demandes més nombroses han estat, sobre qüestions de localització, rutes i visites, festes, mercats i transports.

Comenta aquest article