LArxiu Municipal dedica el seu document del mes al 80è aniversari de l'inici de les obres del port
![]() | |
Imatge del programa d'actes amb motiu de la col·locació de la primera pedra de les obres del port de Cambrils, el 3 de setembre de 1933 |
El port havia estat reivindicat durant dècades pels cambrilencs. Havia de servir per protegir les barques i permetre que poguessin anar a port cada dia sense haver de triar entre treure-les treballosament a la sorra o anar a ports veïns de més calat. Però també havia de servir per protegir les cases del barri contra els temporals que sovint arribaven a les seves portes i es menjaven una bona part de la platja.
Per això, aquell 3 de setembre de 1933 lacte de posada de la primera pedra presidit pel ministre Marcel·lí Domingo va ser tan emotiu, solemne i festiu que lAjuntament, per primera vegada, va crear un expedient per organitzar-lo. Conté el programa dactes, la correspondència amb les autoritats convidades, detalls dorganització i una primerenca nota de premsa.
El document del mes és un espai virtual que pretén donar a conèixer elements del patrimoni documental de Cambrils tot situant-los en el seu context arxivístic i històric. LArxiu Municipal de Cambrils selecciona, cada mes, un document dels fons de lAMCAM, el reprodueix, lacompanya dun comentari i el relaciona amb d'altres documents (textuals, gràfics...). Tot plegat, amb lobjectiu de contextualitzar-lo des dun punt de vista històric (època, assumpte sobre el qual ens informa, persones que shi relacionen) i arxivístic (tipus de document, qui el va generar i per què, on sha conservat).
Avui, conferència commemorativa
També per commemorar el 80è aniversari, avui a les 20 hores del vespre al Centre Les Basses, la responsable del Museu del Port de Tarragona, Mercè Toldrà, pronunciarà la conferència "La Platja de Cambrils i la Junta d'Obres del Port de Tarragona a principis de segle XX". La conferència lorganitzen el Museu dHistòria de Cambrils i lArxiu Municipal de Cambrils i obre el cicle dactivitats "Ports, camins i trens. Cambrils, nus històric de comunicacions".