Informació general

El 39è Festival Internacional de Música tanca amb el 83% d'ocupació

Per Cristina Sierra

Ana Granell, Antoni Mas, Mercè Dalmau i Francesc Garriga, ahir, durant la roda de premsa

El Festival Internacional de Música de Cambrils (FIMC) ha tancat la seva 39a edició amb el 83% d'ocupació, consolidant-lo com "el festival de referència del sud de Catalunya". Ahir al matí, l'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau–, el regidor de Cultura –Francesc Garriga–, el director general de Publiolimpia –Antoni Mas– i la responsable de delegació de Tarragona de l'Associació Espanyola contra el Càncer (AECC) –Ana Granell– van qualificar d'"èxit" aquesta edició que es va celebrar del 20 de juliol al 4 d'agost i va comptar amb 11 concerts. En total, s'han venut 8.280 entrades, 2.000 més en comparació amb la 38a edició. Cal destacar que els concerts de The Sey Sisters, Super 3 i l'obra Carmina Burana van aconseguir el 100% d'aforament.  

Consolidació del parc del Pinaret

L'alcaldessa va afirmar que, "estem molt satisfets de com ha funcionat el FIMC. L'equip de govern vam apostar per aquest producte tot i la situació econòmica. Vam tenir clar que és un producte de qualitat afegit a la nostra oferta de gastronomia i platja". Per la seva part, el regidor de Cultura va remarcar que el FIMC està tornant a la seva essència inicial i va manifestar que, "hi ha pocs festivals que tinguin 40 anys de durada". Garriga va destacar la cloenda "magnífica" de la 39a edició amb l'obra Carmina Burana. "Estem completament satisfets i contents d'aquesta edició". El regidor també va afirmar que el parc del Pinaret s'ha consolidat com un espai més per acollir els concerts del festival. "Era una aposta arriscada i s'ha consolidat. Amb aquest espai donem a conèixer més la ciutat". Recordem que, enguany, es va instal·lar un escenari, una zona de platea i unes grades al parc del Pinaret que tenien una capacitat per a 1.200 persones. Amb aquest muntatge, a càrrec de l'empresa Publiolimpia, es va doblar l'aforament dels concerts celebrats en aquest recinte.

L'any vinent, el FIMC arriba a la seva 40a edició i des de la regidoria ja s'està treballant per mantenir l'èxit d'enguany. "Intentarem fer un festival de gran qualitat com enguany. La idea és involucrar diferents associacions culturals cambrilenques per fer un festival més participatiu", va apuntar Garriga.  El regidor va voler agrair la cobertura informativa del FIMC en els diferents mitjans de comunicació i va criticar l'actitud de TV3. "No es fa ressò dels festivals del sud de Catalunya. Tot el que hi ha per sota de Barcelona, per ells no existeix".

El concert d'Ainhoa Arteta recapta 1.030 euros per l'AECC

El director general de Publiolimpia va destacar que, "hem treballat amb molta "il·lusió. Hem fet les coses bastant bé i els artistes ens han felicitat pel muntatge i l'estructura de l'escenari al parc del Pinaret". L'empresa Publiolimpia es va encarregar dels concerts d'Ainhoa Arteta, Manel, Antònia Font, Hombres G i Miguel Poveda, aconseguint un 72% d'ocupació. Mas va fer autocrítica i va afirmar que, "en alguns concerts no vam arribar al que nosaltres esperàvem". En concret, el director general de l'empresa feia referència al concert benèfic d'Ainhoa Arteta, que no va aconseguir omplir totes les localitats. En total, es van recaptar 1.030 euros en benefici de la delegació de Tarragona de l'Associació Espanyola contra el Càncer (AECC). "La gent no va respondre com havia d'haver respòs. Esperem que l'any vinent ho puguem fer millor". Mas també va suggerir un canvi de dates del FIMC de cara a la 40a edició. "Potser seria millor a l'agost", va apuntar.

Pressupost de 95.000 euros

Enguany, el pressupost municipal destinat al FIMC va ser de 95.000 euros, la mateixa xifra que l'any passat. El regidor de Cultura va manifestar, el dia de la presentació del FIMC, que "el nostre objectiu és que no signifiqui cap cost per la població". Ahir, durant la roda de premsa, Garriga va apuntar que, "ens acostarem moltíssim al cost 0". Per últim, el regidor va explicar que la targeta Amics del Festival ha doblat el nombre de subscripcions, arribant gairebé a un centenar de targetes. La roda de premsa va acabar amb l'entrega dels diners recaptats del concert d'Ainhoa Arteta a la responsable de la delegació de Tarragona de l'AECC, Ana Granell.

Comenta aquest article