Informació general

L'Arquebisbat de Tarragona prepara un programa d'actes amb motiu del 70 aniversari de la mort del Cardenal Vidal i Barraquer

Per Redacció

Inauguració de l'estàtua del Cardenal a la plaça de l'Església en motiu del retorn de les seves despulles, el 13 de maig de 1978

El 13 de setembre d’enguany es complirà el 70è aniversari del traspàs, a la ciutat suïssa de Friburg –on estava exiliat–, de Francesc d’Assís Vidal i Barraquer, cardenal-arquebisbe metropolità de Tarragona. Amb motiu d'això, l'Arquebisbat de Tarragona ha preparat un programa d'actes commemoratiu anomenat "Any Cardenal Vidal i Barraquer, testimoni fidel (1943- 2013)", que inclourà conferències, l'edició de documentació a l'entorn de la seva figura –símbol de la pau i la reconciliació– i una exposició commemorativa.

Com a acte inaugural d’aquest any, el dia 12 de setembre a la Catedral Basílica de Tarragona, se celebrarà una eucaristia en la seva memòria i, després, a la sala d’actes del Centre Tarraconense "El Seminari" hi haurà un acte acadèmic per tal d’evocar la importància i la transcendència de la seva figura, tant, per a l’Església de la Tarraconense , de la qual era metropolità, com per a tot Catalunya.

D'altra banda, amb motiu d'aquesta efemèride, el 13 d’octubre d’enguany, es farà la beatificació a Tarragona del bisbe màrtir Dr. Borràs i d’un grup nombrós de preveres, seminaristes i religiosos de l’arquebisbat de Tarragona, igualment màrtirs, dels quals el Cardenal Vidal era cap i pastor. L'Arquebisbat de Tarragona també organitzarà una exposició sobre “L’Església de Tarragona (1936-1939). Testimonis de la fe”. Aquesta exposició s’inaugurarà el dia 12 de setembre després de l’acte acadèmic dedicat al Cardenal Vidal i Barraquer.

El Cardenal Vidal i Barraquer va morir el 13 de setembre de 1943 a Friburg, Suïssa. Va ser enterrat a la cartoixa de La Valsainte i les seves despulles van retornar a Tarragona, passant per Cambrils, el 13 de maig de 1978, on va ser enterrat a la Catedral de Tarragona. La rebuda de les despulles del Cardenal a Cambrils va ser multitudinària, tal i com recullen els testimonis gràfics d'aquell acte.

Comenta aquest article