Tarragona celebra l'acte d'hissada de la bandera com a propera seu dels Jocs Mediterranis 2017
![]() |
Un moment de l'acte d'hissada de la bandera, ahir a la tarda a Tarragona (imatge www.ara.cat) |
Ahir a la tarda, a lentorn de lamfiteatre romà de Tarragona, va tenir lloc lacte dhissada de la bandera dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017. Va ser un acte obert a la ciutadania tarragonina per donar la benvinguda a la bandera i encetar el compte enrere cap aquest esdeveniment esportiu que se celebrarà daquí a 4 anys. La capital tarragonina va prendre el relleu daquest símbol que lacredita com a propera seu dels jocs i pren el relleu de la ciutat turca de Mersin, seu de la darrera edició.
El públic va poder entrar dins de lespai de lamfiteatre per a rebre lascensió de la bandera, la qual va ser portada des de larena fins als jardins per deu joves esportistes, representants de diferents clubs. Els clubs participants van ser el Club Rugby Tarragona, el Gimnàstic de Tarragona en la secció datletisme i futbol, el Club Nàutic Salou, el CBT-La Salle, el Club Nàutic de Tarragona, Club Natació Tàrraco, el Club Voleibol Sant Pere i Sant Pau, el Club Tennis Tarragona i Karate Club Shuto.
Posteriorment, als Jardins de lAmfiteatre van tenir lloc els parlaments institucionals. A continuació, lespectacle, conduït per lactriu Mercè Rovira, va comptar amb un recital a càrrec de la cantant Marta Matheu, acompanyada del pianista i compositor Albert Guinovart. També hi van prendre par, la Banda Unió Musical de Tarragona, voluntaris de Tarragona 2017 i dels Amics de la Cultura.
El Govern aportarà 300.000 euros anuals fins al 2017
El conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, que va assistir a lacte, va manifestar que, Catalunya farà els millors Jocs del Mediterrani de la història gràcies a la bona entesa entre les diverses institucions que hi col·laboren, com ara la Generalitat, lAjuntament de Tarragona i el Govern espanyol. El conseller també va considerar que, malgrat la crisi els Jocs del Mediterrani són una oportunitat per construir un projecte col·lectiu que genera orgull i sentit de pertinença i que deixarà una bona llavor. En el transcurs de lacte, el conseller va reiterar el compromís del Govern amb la celebració dels Jocs. En aquest sentit va anunciar, al Parlament, una aportació del Govern d1,2 milions -300.000 anuals fins al 2017- per a la celebració de lesdeveniment esportiu. Lacte també va comptar amb la participació de lalcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros; del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i del director general dEsports del Consell Superior dEsports, David Villaverde.