Informació general

La Taula pel Suport a l'Educació presenta prop de 1.000 signatures per a la millora de l'educació pública

Per Berta Ruiz

Tere Franch i Laura Moreno, membres de la Taula pel Suport a l'Educació, van presentar les signatures, ahir al matí a l'OAC

Dues representants de la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils –Tere Franch i Laura Moreno– van presentar, ahir al matí al registre de l'OAC de l’Ajuntament, les prop de mil signatures pro de la millora de la qualitat dels centres educatius públics cambrilencs. Concretament, van fer entrega d’un total de 989 signatures recollides en les darreres setmanes, tant a peu de carrer com als diferents centres educatius i a d’altres entitats. L’objectiu de la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils és fer la lectura de la seva moció, in situ, al proper ple ordinari de l’Ajuntament o bé en un termini màxim de tres mesos, tal com marca el reglament. Des d’aquest col·lectiu han comentat a Revista Cambrils Diari Digital que, abans del proper ple –previst pel dimarts 25 de juny– els han de confirmar si els hi accepten la presentació d’aquesta moció o no.

El text presentat per la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils critica “les mesures d’austeritat que pateixen els centres educatius” i els seus efectes sobre la qualitat de l’ensenyament. Segons la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils, “hi ha menys docents per atendre a més alumnes; s’han reduït i modificat les beques de menjador, transport i llibres de text;  s’ha suprimit la subvenció del projecte de reutilització de llibres de text; s’han eliminat les subvencions de les AMPES com a entitats i les ajudes per abaratir les despeses de les activitats extraescolars i les acollides matinals. També s’ha introduït una taxa en la FP. A més s’han retallat els programes de qualificació professional, els serveis educatius –com el personal dels Centres de Recursos Pedagògics, el dels Equips d’Assessorament Psicopedagògics–, les Aules d’Acollida per a alumnat nouvingut, les vetlladores i les auxiliars per a l’alumnat amb necessitats educatives especials, els auxiliars de conversa de llengües estrangeres”.

Comenta aquest article