La Taula pel Suport a l'Educació presentarà a l'Ajuntament les signatures recollides per a la millora dels centres públics
![]() |
Un moment de la recollida de signatures a la plaça d'Espanya, el passat dissabte |
Aquest passat cap de setmana i lanterior cap de setmana, la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils va instal·lar taules de recollida de signatures per a presentar una moció al proper ple ordinari del 25 de juny, en pro de la millora de la qualitat dels centres educatius públics. El dissabte, les taules van estar instal·lades a la plaça dEspanya, mentre que ahir diumenge van ubicar-se a la plaça del Pòsit. Malgrat que no hi ha hagut una gran afluència de signants durant aquests quatre dies, segons han valorat membres de la Taula pel Suport a lEducació de Cambrils, ara resten a lespera de fer el recompte de totes les signatures recollides als diferents centres educatius i a daltres entitats locals. Aquesta tarda tindran la xifra definitiva i demà al matí, a lOAC, les presentaran al registre per tal que la moció sigui llegida durant la propera sessió plenària.
Menys recursos
Recordem que, des de la Taula pel Suport a l'Educació de Cambrils safirma que, les mesures dausteritat que pateixen els centres educatius van en contra del dret a una educació digna i de qualitat per a tothom. Aquest curs els docents de baixa mèdica no estan sent substituïts de forma immediata ( ). Hi ha menys docents per atendre a més alumnes, ja que s'han reduït les plantilles del professorat, i en canvi, ha augmentat el nombre dalumnat per aula. Per altra banda, shan reduït i modificat les beques de menjador, transport i llibres de text; sha suprimit la subvenció del projecte de reutilització de llibres de text; shan eliminat les subvencions de les AMPES com a entitats i les ajudes per abaratir les despeses de les activitats extraescolars i les acollides matinals. També sha introduït una taxa en la FP. A més shan retallat els programes de qualificació professional, els serveis educatius com el personal dels Centres de Recursos Pedagògics, el dels Equips dAssessorament Psicopedagògics, les Aules dAcollida per a alumnat nouvingut, les vetlladores i les auxiliars per a lalumnat amb necessitats educatives especials, els auxiliars de conversa de llengües estrangeres.