Informació general

La Taula pel Suport a l'Educació presentarà a l'Ajuntament les signatures recollides per a la millora dels centres públics

Per Berta Ruiz

Un moment de la recollida de signatures a la plaça d'Espanya, el passat dissabte

Aquest passat cap de setmana i l’anterior cap de setmana, la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils va instal·lar taules de recollida de signatures per a presentar una moció –al proper ple ordinari del 25 de juny–, en pro de la millora de la qualitat dels centres educatius públics. El dissabte, les taules van estar instal·lades a la plaça d’Espanya, mentre que ahir diumenge van ubicar-se a la plaça del Pòsit. Malgrat que no hi ha hagut una gran afluència de signants durant aquests quatre dies, segons han valorat membres de la Taula pel Suport a l’Educació de Cambrils, ara resten a l’espera de fer el recompte de totes les signatures recollides als diferents centres educatius i a d’altres entitats locals. Aquesta tarda tindran la xifra definitiva i demà al matí, a l’OAC, les presentaran al registre per tal que la moció sigui llegida durant la propera sessió plenària.

Menys recursos

Recordem que, des de la Taula pel Suport a l'Educació de Cambrils s’afirma que, “les mesures d’austeritat que pateixen els centres educatius van en contra del dret a una educació digna i de qualitat per a tothom. Aquest curs els docents de baixa mèdica no estan sent substituïts de forma immediata (…). Hi ha menys docents per atendre a més alumnes, ja que s'han reduït les plantilles del professorat, i en canvi, ha augmentat el nombre d’alumnat per aula. Per altra banda, s’han reduït i modificat les beques de menjador, transport i llibres de text;  s’ha suprimit la subvenció del projecte de reutilització de llibres de text; s’han eliminat les subvencions de les AMPES com a entitats i les ajudes per abaratir les despeses de les activitats extraescolars i les acollides matinals. També s’ha introduït una taxa en la FP. A més s’han retallat els programes de qualificació professional, els serveis educatius –com el personal dels Centres de Recursos Pedagògics, el dels Equips d’Assessorament Psicopedagògics–, les Aules d’Acollida per a alumnat nouvingut, les vetlladores i  les auxiliars per a l’alumnat amb necessitats educatives especials, els auxiliars de conversa de llengües estrangeres”.

Comenta aquest article