Informació general

Els treballadors municipals apunten que el retard en la presentació de l'ERO es deu a motius legals

Per Redacció

Els treballadors van assistir al ple ordinari del passat 30 d'abril per mostrar el seu rebuig al l'ERO

La Junta de Personal i el Comitè d'Empresa de l'Ajuntament ha enviat una nota de premsa per valorar les declaracions que va fer l'alcaldessa –Mercè Dalmau– sobre l'ERO en el darrer ple ordinari, celebrat el passat 30 d'abril. Els representants dels treballadors apunten que, "en els Pressupostos aprovats pel Ple, del passat 26 de març, quedava reflectit que aquest ERO afectaria a un nombre molt menor de treballadors dels 45 anunciats inicialment per l’equip de govern. Aquest fet ja constava en les al·legacions al pressupost aportades pels representants dels treballadors, al·legacions que es van desestimar".

Segons expliquen els representants, hi ha una normativa laboral que no permet acomiadaments espaiats dins d'un termini determinat i, aquest fet, podria ser una de les causes de l'endarreriment de l'ERO."Aquests dos fets, l’aprovació dels pressupostos i l’acomiadament dels companys al mes de febrer, ens poden ajudar a entendre que l’ERO no s’ha presentat encara per motius legals i que des d’un inici ja no afectava a les 45 persones anunciades, a diferència del que va manifestar la Sra. Alcaldessa", manifesten.

"No és possible que anunciïn i justifiquin un ERO per l’actual situació econòmica quan l’Ajuntament de Cambrils ha tingut superàvit en la liquidació del pressupost de l’any 2012"

La Junta de Personal i el Comitè d'Empresa reitera que, "no és possible que anunciïn i justifiquin un ERO per l’actual situació econòmica quan l’Ajuntament de Cambrils ha tingut superàvit en la liquidació del pressupost de l’any 2012. El reglament que ho regula, estableix clarament que els acomiadaments col·lectius a l’administració, per causes econòmiques, exigeixen dèficit en l’exercici anterior, situació que també ha denunciat l’oposició al govern".  En la nota de premsa, els representants dels treballadors demanen "un gir de 180 graus en la política de personal. Volen que retirin l’amenaça dels acomiadaments ja que els representants són conscients que hi ha altres solucions que no afecten als treballadors i als serveis que s’ofereixen als ciutadans". Els representants prenen exemple d'ajuntaments com Cunit o el Vendrell, que, tot i estar "en pitjor situació econòmica, estan trobant solucions. Entre tots podem evitar aquesta gestió que acabaran pagant tots els treballadors/es municipals i els/les ciutadans/es de Cambrils".

Comenta aquest article