Societat

El físic Aurelio Juste fa una xerrada sobre el Bosó de Higgs als alumnes de batxillerat de l'IES Cambrils

Per Cristina Sierra

Aurelio Juste durant la xerrada que va fer ahir als alumnes de batxillerat de l'IES Cambrils

El físic Aurelio Juste va protagonitzar, ahir al matí, la xerrada "En busca del origen de la masa", a l'IES Cambrils. Els alumnes de primer i segon de batxillerat del centre van escoltar aquesta xerrada sobre el Bosó de Higgs, una partícula que permet explicar la totalitat de la física moderna. Tal com va explicar Juste a Revista Cambrils Diari Digital, "en aquesta xerrada explicaré el descobriment tant important que es va fer l'any passat sobre el Bosó de Higgs i explicaré d'on ve aquesta partícula, quina és la seva funció i perquè és important per la física".

Juste va apuntar que aquesta partícula explica perquè les partícules elementals tenen massa. "Si no tinguessin massa, no hi haurien àtoms estables i, per tant, no hi hauria química. L'univers seria un lloc més inhòspit de com el coneixem ara". La xerrada que va fer el físic als alumnes va durar prop d'una hora. Cal apuntar que Juste ha fet diferents conferències sobre el Bosó de Higgs durant aquest últim any, la darrera, fa un mes al Cosmocaixa de Barcelona.

Comenta aquest article