Informació general

El govern espanyol vol desviar el traçat del Corredor Mediterrani de mercaderies fins a Madrid

Per Redacció

Aspecte actual de l'estat del traçat ferroviari al seu pas per la confluència dels termes municipals de Cambrils i de Vinyols

El traçat del Corredor Mediterrani ha protagonitzat una de les polèmiques d'aquesta setmana. Aquest passat dilluns 11 de març la ministra de Foment Ana Pastor va signar, a Brussel·les, un acord amb els responsables de França, Itàlia, Eslovènia i Hongria per a impulsar un transport ferroviari de mercaderies que, pel que fa al seu traçat dins l'estat espanyol, se salta tota la demarcació de Tarragona i la de Castelló. La ministra feia referència al Corredor Mediterrani però dins el document signat i a l'apartat de la descripció del traçat es va poder comprovar que aquesta via, dins l'estat espanyol, enllaçava Almeria amb València i després anava fins a Madrid i d'aquí fins a Saragossa per retornar al Mediterrani a través de Barcelona. La ministra, a més, va indicar que seguirà treballant per a que altres infraestructures com ara la connexió del corredor central amb França a través dels Pirineus siguin incloses dins dels projectes prioritaris de la xarxa transeuropea de transports.

El conseller Santi Vila garanteix el Corredor Mediterrani

L'endemà de la signatura del document va ser el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, qui va manifestar que el tram del Corredor Mediterrani, en l'eix comprès entre València, Tarragona i Barcelona, estava garantit ja que "era un compromís que té la prioritat absoluta per part de tots els governs". Tot i això, el conseller també manifestava que no li acabava d'agradar la reorientació del traçat cap a Madrid i lamentava que els governs de Catalunya i de València no haguessin tingut ni veu ni vot en el protocol signat el passat dilluns.

Traçat cambrilenc del Corredor Mediterrani de viatgers

D'altra banda, les obres del traçat del Corredor Mediterrani per al transport de viatgers, en el tram que discorre pel la nostra zona, estan aturades des del desembre de 2010. El viaducte que travessa la riera d'Alforja està a mig fer i les obres de la nova estació del tren ni s'han començat tot i que el gener de 2010 el Ministeri de Foment va licitar les obres del viaducte i de la nova estació de tren per un valor de 22,8 milions d'euros.
També cal dir que els darrers mesos d'aquest any passat s'ha estat treballant puntualment, al traçat més proper, en l'enllestiment de la superfície damunt la qual s'ha de col·locar la plataforma ferroviària així com en tasques d'electrificació soterrada al costat de la futura via fèrria.

Comenta aquest article