Els restauradors cambrilencs encenen els seus fogons en la primera sessió gastronòmica de "Cambrils cuina oberta"
![]() |
Joan Bosch mostrant l'elaboració de diferents plats amb galera, aquest passat divendres al vespre |
La programació dactes de les novenes Jornades de la galera i de la cuina marinera de Cambrils va encetar-se aquest passat divendres al vespre, amb la primera de les tres sessions de la iniciativa Cambrils cuina oberta. En aquesta ocasió, els restaurants Can Bosch, Casa Macarrilla i Acuamar van obrir les portes de les seves cuines al públic per tal densenyar a cuinar una recepta amb galeres. Lactivitat va comptar amb una molt bona acceptació. El restaurant Can Bosch va reunir un total de 16 persones, el restaurant Casa Macarrilla 14 persones i el restaurant Acumar 9 persones més. Cal destacar que els tres establiments estaven al seu límit d'aforament, tenint en compte les dimensions de cadascuna de les cuines. Des de la regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament destaquen l'excel·lent acollida que té aquesta activitat, en la seva segona edició, deixant palès el creixent interès per la cuina i la gastronomia, tant entre els homes com en les dones, i la curiositat que desperta un producte com la galera. De fet, els assistents tenen l'oportunitat de veure en directe com s'elaboren els diferents plats i ho fan d'una manera molt dinàmica i participativa. A més, després de cuinar, es poden tastar els diferents plats elaborats, cosa que li dóna un major atractiu a aquesta activitat gastronòmica.
Durant aquest mes es preveuen dues sessions més. El divendres 15 de febrer, entre les 19 i les 20 hores, els restaurants El Pósito, Miquel i lEspai Culinari obriran el seu establiment a la visita del públic, mentre que el divendres 22 de febrer serà el torn dels restaurants Bec dOr, Rincón de Diego i Xavier Macarrilla. Aquestes activitats compten amb un aforament limitat i cal confirmar lassistència trucant al 977 79 46 79.
Concurs de receptes amateur i concurs de fotografia
Per altra banda, una altra de les novetats que sha posat en marxa enguany és el Concurs de Receptes de talents casolans amb galeres, un concurs amateur per a persones aficionades a la cuina. Les receptes presentades hauran de tenir la galera com a element ingredient del plat. Les bases es poden consultar a través del facebook Jornades de la galera i, lúltim dia per a enviar la recepta a ladreça pciutat@cambrils.org és el proper 21 de febrer. Els tres primers classificats tindran la possibilitat de cuinar la recepta al costat del cuiner o a preferit entre tots els restauradors associats a lAssociació dEmpresaris dHoteleria de Cambrils que participen en les jornades de la Galera, mentre que als deu finalistes sels entregarà dues entrades al Aqum Spa de la Pineda.
També està un marxa un altre certamen. Aquest es titula Concurs Foto galera amb premi. La temàtica de les fotografies ha destar relacionada amb algun acte organitzat en el marc de les Jornades de la Galera. Les bases del concurs també es poden consultar al facebook Jornades de la galera i el termini finalitza el dia 24 de febrer. El premi és una estada a Termes de Montbrió i un àpat a escollir entre un dels restaurants que participen a les jornades. A més, als quinze finalistes sels hi entregaran dues entrades al Aquum Spa de la Pineda.