Informació general

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen al sud de França

Per Redacció

Estand promocional de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre al Salon Mahana

Entre els dies 8 i el 10 de febrer, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre –les dues marques turístiques gestionades des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona–, van presentar la seva oferta al Salon Mahana, a la ciutat de Tolosa. D’aquesta manera, es pretenia arribar al públic del sud de França, zona de proximitat emissora de turistes, d’especial interès per la demarcació.

Promoció de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre

Tant la Costa Daurada com les Terres de l’Ebre van participar al Salon Mahana amb un taulell propi per a cada marca, dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme, sota la modalitat córner internacional. Amb aquesta fórmula de participació, diferents organismes poden presentar de manera unificada l’oferta de cada marca, estalviant costos. Per part de Costa Daurada, han estat representats a Tolosa, a més del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, els patronats municipals de Turisme de Cambrils, El Vendrell, L’Hospitalet de l’Infant, Salou, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca, i PortAventura. De Terres de l’Ebre van tenir representació al Salon Mahana, les oficines municipals de Turisme de l’Ampolla, Alcanar i Ascó, a més del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Com a novetat, per part de Terres de l’Ebre, destaca el fet que aquest any s’ha convidat als visitants de la fira a apropar-se al taulell informatiu de la marca via Twitter, on se’ls ha donat un petit obsequi del territori. D’aquesta manera s’introdueix l’ús de les xarxes socials en la participació a fires.

Reforçar el mercat de proximitat

La fira va estar instal·lar al Parc des Expositions de Tolosa, obert tant al públic professional com al públic general. Entre els participants a la fira, hi va haver professionals i institucions turístiques, tant de França com d’arreu del món, com són agències de viatges, touroperadors o premsa especialitzada. Des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona es valora l’assistència a aquest certamen, ja que permet arribar al mercat del sud de França, mercat de proximitat i d’especial importància tant per la Costa Daurada com per les Terres de l’Ebre. El Salon Mahana, que aquests dies té lloc a Tolosa, compta amb dues edicions més al llarg de l’any: a Lille al gener i a Lyon del 15 al 17 de febrer.

Pel que fa a dades, al 2012, del 50% del total de visitants de la Costa Daurada, que eren estrangers, un 22% d’aquests van venir de França. A Terres de l’Ebre el mercat francès va ser el més nombrós dins dels mercats estrangers durant l’estiu del 2012, esdevenint un 11,6% dels turistes totals.

Comenta aquest article