Informació general

Josep Poblet assumeix la presidència del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona

Per Redacció

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ahir al matí durant una trobada amb representants de diferents mitjans de comunicació de la demarcació

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, assumeix la presidència del Patronat de Turisme de la institució fins a finals de la legislatura (2011-2015), en substitució d’Albert Batet, qui va renunciar el passat mes de desembre en ser nomenat diputat al Parlament de Catalunya. Poblet ho va anunciar, ahir al matí, durant una trobada amb representants de mitjans de comunicació d’arreu de la demarcació.

"El sector turístic és un element clau de la nostra economia"

Josep Poblet va destacar la importància del sector turístic per a l’economia de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, les dues marques turístiques que gestiona el Patronat de Turisme que presideix. "El turisme és un element clau de la nostra economia", va afirmar i va assenyalar que suposa "entre el 12 i el 15% del PIB territorial". De fet, les dades que va detallar Poblet així ho posen de manifest: durant l’exercici de 2012, el nombre de pernoctacions que es van generar al conjunt de la Costa Daurada i a les Terres va arribar a gairebé els 19,5 milions, cosa que significa un increment del 2% respecte l’any anterior, i un impacte econòmic de 300 milions d’euros. D’altra banda, el nombre de turistes va superar els 5,1 milions, d’entre els quals destaca el pes del turisme rus, amb estades al voltant d’11 dies d'estada (la mitjana és de 3,8 dies) i una elevada despesa a la destinació. En concret, 350.000 russos van visitar el nostre territori l’any passat, i es preveu que enguany aquesta xifra creixi per sobre del 25%.

Creixement del turisme rus

Conscient de la potencialitat del mercat rus, que cada any augmenta en 1,5 milions de turistes (Rússia té prop de 150 milions d’habitants), el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona estableix constants contactes amb els majors operadors turístics russos, tal com s’ha fet recentment a FITUR, a Madrid, i com es preveu fer a la MITT de Moscou, al mes de març. A més, segons va anunciar Josep Poblet, Rússia serà l’escenari de la presentació de la primera edició del llibre de la Costa Daurada editat en rus.
Tal com va explicar el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, d’entre les línies estratègiques de les dues marques turístiques –Costa Daurada i Terres de l’Ebre- per al període 2012-2015, destaca incrementar el coneixement a través d’eines de difusió i potenciar productes per atraure nous mercats. A més, es pretén impulsar les infraestructures que faciliten l’accessibilitat a la nostra destinació, tal com va afegir Josep Poblet, en referència a l’aeroport de Reus i a l’impuls del turisme de creuers. "Hem d’avançar més en aquest terreny", va comentar.    

Prioritat: els municipis

Josep Poblet també va repassar les principals accions endegades per la Diputació de Tarragona, i va destacar que "la prioritat és el món local, que és qui més necessitats té". En aquest sentit va ressaltar els 61 milions d’euros que la institució aporta directament als municipis a través del Pla d’Acció Municipal (2011-2015). A més, va destacar la "feina extraordinària" feta per l’Organisme Autònom BASE, a través d’una política de bestretes que permeten millorar la liquiditat dels ajuntaments. "En temps de menys recursos, posem més diners als ajuntaments", va afirmar el president de la Diputació, qui va manifestar, d’aquesta manera, que "durant l’any 2013 mobilitzarem un total de 350 milions d’euros al món local del territori".

Comenta aquest article