Josep Poblet assumeix la presidència del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
![]() |
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ahir al matí durant una trobada amb representants de diferents mitjans de comunicació de la demarcació |
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, assumeix la presidència del Patronat de Turisme de la institució fins a finals de la legislatura (2011-2015), en substitució dAlbert Batet, qui va renunciar el passat mes de desembre en ser nomenat diputat al Parlament de Catalunya. Poblet ho va anunciar, ahir al matí, durant una trobada amb representants de mitjans de comunicació darreu de la demarcació.
"El sector turístic és un element clau de la nostra economia"
Josep Poblet va destacar la importància del sector turístic per a leconomia de la Costa Daurada i les Terres de lEbre, les dues marques turístiques que gestiona el Patronat de Turisme que presideix. "El turisme és un element clau de la nostra economia", va afirmar i va assenyalar que suposa "entre el 12 i el 15% del PIB territorial". De fet, les dades que va detallar Poblet així ho posen de manifest: durant lexercici de 2012, el nombre de pernoctacions que es van generar al conjunt de la Costa Daurada i a les Terres va arribar a gairebé els 19,5 milions, cosa que significa un increment del 2% respecte lany anterior, i un impacte econòmic de 300 milions deuros. Daltra banda, el nombre de turistes va superar els 5,1 milions, dentre els quals destaca el pes del turisme rus, amb estades al voltant d11 dies d'estada (la mitjana és de 3,8 dies) i una elevada despesa a la destinació. En concret, 350.000 russos van visitar el nostre territori lany passat, i es preveu que enguany aquesta xifra creixi per sobre del 25%.
Creixement del turisme rus
Conscient de la potencialitat del mercat rus, que cada any augmenta en 1,5 milions de turistes (Rússia té prop de 150 milions dhabitants), el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona estableix constants contactes amb els majors operadors turístics russos, tal com sha fet recentment a FITUR, a Madrid, i com es preveu fer a la MITT de Moscou, al mes de març. A més, segons va anunciar Josep Poblet, Rússia serà lescenari de la presentació de la primera edició del llibre de la Costa Daurada editat en rus.
Tal com va explicar el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, dentre les línies estratègiques de les dues marques turístiques Costa Daurada i Terres de lEbre- per al període 2012-2015, destaca incrementar el coneixement a través deines de difusió i potenciar productes per atraure nous mercats. A més, es pretén impulsar les infraestructures que faciliten laccessibilitat a la nostra destinació, tal com va afegir Josep Poblet, en referència a laeroport de Reus i a limpuls del turisme de creuers. "Hem davançar més en aquest terreny", va comentar.
Prioritat: els municipis
Josep Poblet també va repassar les principals accions endegades per la Diputació de Tarragona, i va destacar que "la prioritat és el món local, que és qui més necessitats té". En aquest sentit va ressaltar els 61 milions deuros que la institució aporta directament als municipis a través del Pla dAcció Municipal (2011-2015). A més, va destacar la "feina extraordinària" feta per lOrganisme Autònom BASE, a través duna política de bestretes que permeten millorar la liquiditat dels ajuntaments. "En temps de menys recursos, posem més diners als ajuntaments", va afirmar el president de la Diputació, qui va manifestar, daquesta manera, que "durant lany 2013 mobilitzarem un total de 350 milions deuros al món local del territori".