El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona promociona la Costa Daurada a Holanda
![]() |
Imatge de l'espai de la Costa Daurada dins de l'estand de promocional de Catalunya |
El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona promociona aquests dies la Costa Daurada a la fira Vakantiebeurs, a Utrech. Amb un taulell propi dins de lestand de Catalunya gestionat des de lAgència Catalana de Turisme el Patronat participa conjuntament amb vuit organismes del territori sota la fórmula córner internacional. Aquesta és la primera fira del 2013 on es promou la Costa Daurada.
Lespai de la Costa Daurada el comparteixen el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i els patronats municipals de Turisme de Cambrils, el Vendrell, lHospitalet de lInfant, Salou, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca, a més de PortAventura. Daquesta manera, loferta de la Costa Daurada es presenta de manera unificada. Tots aquests organismes participen conjuntament en aquesta i en daltres fires gràcies al conveni córner internacional. La fira Vakantiebeurs va reservar el primer dia dobertura al públic professional exclusivament, i restarà oberta al públic en general fins al diumenge 15 de gener. En ledició del 2012 la fira va rebre prop de 127.000 visitants.
Catalunya rep un milió de visitants holandesos cada any
Els turistes que visiten la Costa Daurada procedents dels Països Baixos mostren interès pel producte sol i platja i prefereixen organitzar els seus viatges per compte propi. Es tracta dun mercat molt madur i experimentat en lorganització de vacances. Catalunya rep cada any prop dun milió de visitants holandesos, que tenen com a objectiu principal gaudir de les vacances i el lleure. La Costa Daurada esdevé una de les destinacions capdavanteres per aquest mercat, gràcies a loferta de sol i platja.
Pel que fa a les activitats que duen a terme durant la seva estada a Catalunya la gran majoria (el 76,1%) prefereix anar a la platja. Tot i que, segons les enquestes, la visita de ciutats o pobles (62,1%), el descobriment de la gastronomia local (61,4%) i les activitats de relació social (57,5%) també tenen força importància.