Societat

La Unió de Botiguers premia a dos alumnes de màrqueting de l'Escola d'Hoteleria i Turisme per els seus informes d'hàbits de compra a Cambrils

Per Cristina Sierra

D'esquerra a dreta: Jordi Jardí, Alberto Gonzàlez, Tomàs Sierra, Marina Ribé i Lluís Vilà, ahir al matí a l'escola d'Hoteleria i Turisme

La falta d'aparcament i la poca difusió de les fires són dos dels aspectes a millorar per incrementar els hàbits de compra a Cambrils, segons indiquen els informes elaborats pels alumnes de màrqueting de l'Escola d'Hoteleria i Turisme, Marina Ribé i Alberto Gonzàlez. Ahir al matí, el president de la Unió de Botiguers –Tomàs Sierra– va lliurar els premis a aquests dos alumnes que han estat treballant durant més d'un any en aquest estudi, emmarcat en el conveni de col·laboració que es va signar el mes de novembre de l'any passat entre la Unió de Botiguers i l'Escola d'Hoteleria i Turisme. A l'acte hi van ser presents el director de l'escola –Jordi Jardí– i el professor Lluís Vilà, que ha ajudat als alumnes de màrqueting.

Tal com va explicar Jardí, es van presentar un total de 17 treballs i els de Ribé i Gonzàlez han estat reconeguts per les seves conclusions. Per la seva banda, el president de la UB va apuntar que els informes dels dos alumnes serviran per millorar els hàbits de compra a Cambrils. Sierra va afirmar que des de la Unió de Botiguers s'havien posat en contacte amb l'Ajuntament per a sol·licitar més zones blaves i que també s'havien adoptat més mesures per fer més difusió de les fires que es fan a Cambrils. D'altra banda, el president de la UB va manifestar que l'estudi reflecteix que a Cambrils es compren els productes de primera necessitat i que els productes "de luxe" s'adquireixen fora de la ciutat.

Un informe amb 300 enquestes realitzades entre octubre i novembre d'aquest any

El professor Lluís Vilà va explicar el procediment que s'ha seguit per fer aquest informe. Vilà va apuntar que la primera fase es va centrar en analitzar i informar-se dels hàbits de compra i, a continuació, es van redactar una sèrie de preguntes per fer a les persones. El professor va destacar que es van seleccionar les preguntes de Marina Ribé i que, durant els mesos d'octubre i novembre, els alumnes van fer 300 enquestes que van servir per redactar l'informe. Vilà també va repassar els punts forts de l'estudi. Per exemple, la zona més ben valorada per fer les compres és la zona del port i les persones destaquen la proximitat dels comerços per fer les compres, la majoria, productes de primera necessitat.

L'acte va acabar amb el lliurament dels premis als dos alumnes, que van consistir en tres vals de 25 euros per gastar en un dels establiments adherits a la Unió de Botiguers i quatre vals per l'Aquum La Pineda.

Comenta aquest article