Informació general

Es retiren grans quantitats d'algues dipositades a les platges del litoral de llevant

Per Berta Ruiz

Muntanyes d'algues, de posidònies i de sorra a la platja del Regueral, la setmana passada

La setmana passada, es van retirar grans quantitats d’algues de les platges de llevant del litoral cambrilenc. En diferents punts es van poder observar uns grans munts d’algues, de posidònies i de sorra recollides amb màquines excavadores. Sobre aquesta qüestió, el regidor de Turisme de l’Ajuntament –Xavier Martí– va explicar a Revista Cambrils Diari Digital que, a conseqüència del fort temporal de llevant que hi va haver durant el cap de setmana del 19 al 21 d’octubre, fins a la costa van arribar grans quantitats d’algues procedents del mar.

Que surtin algues és sinònim de bona qualitat de l'aigua

De fet, Martí va comentar que es va creure convenient retirar tota aquesta acumulació d’algues a la platja, perquè a la zona hotelera de Vilafortuny encara hi ha una certa afluència de turistes. Cal destacar que les restes recollides es transportaran a l’abodador.
Sobre aquestes restes, el regidor de Turisme va apuntar que no es tracta de posidònia, sinó d’altres algues que venen de mar endins. Segons Martí, el darrer temporal de llevant que hi va haver al litoral no va afectar el bancal de posidònia que existeix davant de la costa cambrilenca. “Tenim un important bancal de posidònia, entre l’espigó del Pi Rodó i el Club Nàutic, és de la millor que hi ha i està protegida. Crec que el tema de les algues és una cosa que s’ha d’explicar. Si no tinguéssim aquestes quantitats d’algues, malament aniríem perquè voldria dir que la qualitat de l’aigua és dolenta. L’alga surt quan la qualitat de l’aigua és bona i aquí a Cambrils és molt bona. L’alga que recollim ve de fora del bancal de posidònia i també es sinònim de bona qualitat”, va afegir.

Protecció del litoral durant l'hivern

Per altra banda, el regidor de Turisme va apuntar que durant l’hivern, l’alga que va sortint a les platges es tapa amb sorra –davant de la vora de la mar–, per tal de protegir la sorra dels temporals de mar i que actuï a mode de barrera. Després, la pròpia erosió de l’aigua fa que quedin al descobert i abans de l’arribada de la nova temporada de platges es tornin a recollir per posar-les a punt. Martí també va comentar que a la zona de llevant on la platja s’estreny més, com cada hivern, si situarà un bancal de sorra per tal de protegir la costa de possibles temporals i evitar que es malmeti en la mesura del possible.

Comenta aquest article