Es torna a avançar la campanya de l'oli per millorar la qualitat i demà ja es posarà a la venda l'oli nou
![]() |
Entrada d'olives al molí de la Cooperativa, ahir a la tarda |
A partir de demà, la Cooperativa Agrícola de Cambrils ja posarà a la venda loli nou de la campanya denguany. Per segon any consecutiu, sha avançat tot el procés amb lobjectiu de millorar la qualitat del producte, buscant un oli procedent dolives verdes, tal com ha explicat el gerent de la Cooperativa Fernando Sarasa a Revista Cambrils Diari Digital.
Aquest passat dilluns, 15 doctubre, va iniciar-se la campanya de loli amb lentrada de les primeres olives i la posada en marxa del molí. Segons ha explicat Sarasa: cerquem aquest oli dolives verdes, que ens va molt bé per a millorar la qualitat del producte, que és el que busquem any rere any. Evidentment, aquest oli verd sense filtrar el podem tenir ràpid, a la venda, i és el podem oferir per donar aquest valor afegit que busca molta gent. De fet, tal com ha dit el gerent de la Cooperativa, aquest oli verd, sense filtrar, és més natural, més saludable i amb més sabor, però també sha de consumir molt ràpid i no es pot exportar. Per tant, el que fem primer, és vendre aquest oli i laltre, loli filtrat que es deixa reposar un temps, el començarem a vendre daquí 3 o 4 setmanes.
Enguany es produiran uns 700.000 litres d'oli
Quant a quantitats de la campanya denguany, es preveu una collita fluixa dins del cicle biennal de loliver que, un any proporciona més producció i el següent menys. Tot i això, es preveu que la campanya fluixa estigui per damunt dun 20% de les dades habituals. De fet, lany passat, que va tocar campanya forta, aquesta no va ser tan gran com es preveia. En xifres, es calcula que podrien entrar entre 2,5 i 3 milions de quilos dolives, que podrien donar una producció duns 700.000 litres doli.
Les exportacions pugen del 8 al 20% en tres anys
Pel que fa a les vendes assolides en aquesta passada campanya, el gerent de la Cooperativa ha explicat que es va incrementar lleugerament la venda de loli envasat. Cal destacar que des de la Cooperativa cambrilenc es ven a dos mercats diferents: per un costat, hi ha el mercat de loli envasat que ha mantingut els preus i per altra banda, hi ha el mercat de lengròs, que ha patit una baixada dels preus. Nosaltres apostem per loli envasat, per la venda de proximitat i per lexportació, on hem crescut molt i des don intentem combatre aquesta baixada de preus de la venda a lengròs. Durant la passada campanya, la venda de loli va estar bastant malament i, fins i tot des de la Unió de Pagesos es va emetre un comunicat per fer palès que sovint el preu que es paga al pagès està per sota del preu de cost. Això, ho volem combatre des de la venda de loli envasat, és a dir, en marca, ja que té un valor afegit, ha afegit Sarasa. Precisament, làmbit de lexportació és un dels puntals més importants per a la Cooperativa Agrícola de Cambrils. Enguany, sha produït una expansió a cinc nous mercats com Xina, Singapur, Rússia, Suècia i els Estats Units. Actualment, loli de Cambrils arriba a una quinzena de països i segueix en creixement. Tal com ha indicat Sarasa, en tres anys, lexportació doli envasat ha passat del 8% al 20% de les vendes. Aquesta és la nostra aposta, perquè el mercat de lengròs és molt volàtil. Vendre amb la marca Mestral, és anar fent marca, la gent ja no compra oli doliva, compra oli doliva de Cambrils. És la tendència i és lúnic futur.
De fet, és aquesta excel·lència i qualitat del producte que, any rere any, la fan mereixedora de nombrosos premis internacionals de gran prestigi: cada vegada hi ha més olis, en alguns concursos uns 500 o 600 i el nostre sempre queda entre els deu primers, per tant, estem a la primera divisió, ha dit el gerent de la Cooperativa.
Per altra banda, cal destacar que enguany també savançarà la celebració de la Festa de lOli nou. Aquesta es farà el dia 4 de novembre, amb el mateix format danys anteriors, és a dir, amb un esmorzar popular i alguna actuació de grups locals.