Informació general

La Rambla de Jaume I, el carrer de Pau Casals i els carrers adjacents passen a ser zona blava de dilluns a dissabte

Per Berta Ruiz

Parquímetre a la Rambla de Jaume I

Aquest passat diumenge, les zones blaves d’estiu van deixar d’estar operatives, coincidint amb el final de la temporada que va de l’1 de juny al 30 de setembre. A partir d’ahir doncs, 1 d’octubre, segueixen en marxa les zones blaves que estan en funcionament durant tot l’any. Enguany, però, hi ha novetats en aquest sentit ja que la zona del port compresa des de la Rambla de Jaume I fins la façana marítima passa a ser zona blava durant tota la setmana i serà gratuïta els dissabtes per la tarda i diumenges tot el dia, just el contrari del que es va implantar ara fa un any en aquests mateixos carrers en què la zona blava només era activa els caps de setmana.
La resta de carrers que continuen com a zones blaves es troben a la Parellada –a la plaça de Carles Roig, a l’avinguda de la Independència i a un tram del passeig d’Albert–, a l’Eixample Vila –a l’avinguda de Josep Vidal i Barraquer– i a alguns carrers del barri de la Pallissa, concretament, al carrer de Jacint Verdaguer, al carrer de la Verge del Camí, al carrer de Pere III i al carrer del Vi.
Els horaris de la zona blava són de dilluns a divendres de les 10 a les 13 hores i de les 17 a les 20 hores, mentre que els dissabtes l’horari és de 10 a 13 hores.

Els aparcaments del Xalet d'en Bau i d'Horta de Santa Maria, gratuïts

Per altra banda, els aparcaments del Xalet d’en Bau i d’Horta de Santa Maria, –que tenien una tarifa d’un euro al dia– són gratuïts des d’ahir mateix, i ho seran durant tota la temporada d'hivern, tal com ha comentat el regidor de Governació Dani Milan. Quant a una possible adequació de l’aparcament del Xalet d’en Bau, el regidor va explicar que depèn de les negociacions entre l’Ajuntament i els propietaris del solar, que són els que ho han de decidir. 
El regidor de Governació també ha explicat que s’estan buscant alternatives per als residents de cara a l’estiu vinent. L’objectiu, segons Milan, és buscar un consens,  millorar l’aparcament dels residents i, de retruc, solucionar bona part dels problemes de comunicació que han donat els parquímetres. Una opció seria donar-li “més volada” a la targeta resident, buscar zones específiques per als residents i/o tarifes específiques per als locals, a banda de les tarifes especials que ja hi ha a les zones blaves. En aquest punt, Milan va recordar que se segueix treballant en la millora del funcionament dels parquímetres, ja que tenen una tecnologia una mica obsoleta i alguns –tres en concret que estan situats a la rambla de Jaume I– tenen problemes de cobertura.

Bateria invertida a l'avinguda dels Països Catalans

Per altra banda, fa uns dies, la regidoria de Governació va modificar els llocs d'aparcament a l'avinguda dels Països Catalans i ara estan en posició de bateria invertida. Sobre aquest canvi, el regidor ha comentat que "els tècnics van aconsellar que es canviés perquè donava alguns problemes al sortir de l'aparcament. Tot i que entenem que ara, potser dóna més problemes a l'hora d'entrar a l'aparcament volem provar si funciona millor així o com estava abans. Els tècnics diuen que amb aquesta posició de bateria invertida, teòricament funcionarà millor. Ho provarem".

Comenta aquest article