Informació general

S'organitzen diverses activitats per celebrar el Dia Mundial del Consumidor

Per Judit Pinazo



Un dels punts d'informació de l'OMIC  s'ha instal·lat aquest matí al costat del mercadet ambulant del passeig d'Albert
Avui se celebra el Dia Mundial del Consumidor. Amb motiu de la diada, a Cambrils s'organitzen diferents actes per tal d'apropar els drets del consumidor a la població. La data coincideix amb el primer aniversari de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que té l'objectiu d'informar, orientar, assessorar, tramitar denúncies i reclamacions i mediar entre les parts.

Al mateix temps, l’OMIC també realitza tasques de prevenció, difusió, conscienciació i aprenentatge en el consum per donar a conèixer els drets del consumidor. Amb aquesta finalitat avui hi hauran instal·lats dos punts d'informació, un al Mercat Municipal de la Vila i l'altre al mercadet ambulant del passeig d'Albert, en què s'informarà sobre els drets i deures dels ciutadans com a consumidors per tal de comprar amb garanties.

A partir d'avui  també es posa en marxa "L'espai de consum" a Ràdio Cambrils. Els ciutadans podran trucar al telèfon 977 363 405 i deixar consultes relacionades amb temes de consum. Cada quinze dies s'emetrà el programa on es donarà solució a les preguntes dels consumidors. Avui s'emetrà el primer programa de les 11 a les 12 hores.

Per altra banda a la web municipal, a l'apartat de Participació Ciutadana i sota el nom "L'espai de les alertes", a partir d'avui també s'hi poden trobar consells i recomanacions sobre consum. A Revista Cambrils d'aquest mes també s'hi poden trobar uns quants consells de consum, útils de conèixer abans d'anar a comprar.
El regidor de Participació Ciutadana –Salvador Matas– va anunciar ahir en roda de premsa que des de l'Ajuntament es fa una crida a la constitució d'una associació de consumidors "des de l'Ajuntament animen que si hi ha gent interessada en aquesta temàtica estem oberts a plantejar la creació d'una associació que pugui exercir tasques més socials".

En motiu de la diada avui a les 20h del vespre la sala d'actes del Centre Les Basses acollirà una xerrada sobre consum a càrrec del Coordinador pedagògic de l'escola de Consum de Catalunya -Josep Bonill-

En el primer any de funcionament l'OMIC ha atès 285 consultes. D'aquestes, 197 han estat reclamacions, mentre que 88 han estat consultes d'informació i assistències tècniques. La majoria de les consultes i reclamacions estan relacionades amb el sector dels serveis, és a dir qüestions al voltant de l'aigua, la llum, el telèfon, els mòbils, el funcionament de correus, etc.

Comenta aquest article