El diputat Alfons López Tena presenta la campanya "No vull pagar"
![]() |
Un moment de la presentació de la campanya "No vull pagar" al restaurant l'Organerie-Clos Barenys, ahir al vespre |
El restaurant l'Orangerie-Clos Barenys va acollir ahir al vespre la presentació de la campanya"No vull pagar", de la mà del diputat Alfons López Tena, i la presentació del llibre "Catalanitat i Llibertat" de Jaume Renyer Alimbau. L'acte, organitzat per Solidaritat Catalana per la Independència i el Cercle d'Esdutis Sobiranistes, va aplegar una quarantena de persones i va servir per explicar als assistents els motius de la campanya i per debatre sobre el possible procés d'independència.
La campanya intenta visualitzar la situació actual catalana
López Tena va explicar que la campanya es va iniciar arran de l'anunci de la ministra Ana Pastor de la intenció que Abertis es fes càrrec de les autopistes de Madrid que havien fet fallida i, a canvi, allargarien les autopistes de València i Catalunya. Segons va afirmar el diputat, aquesta campanya intenta visualitzar la situació actual catalana però també, "visualitzar la possible situació de revolta que es podria donar si un cop més s'intenta fer pagar als catalans les infraestructures gratuïtes d'Espanya".
Tal com va explicar López Tena, Espanya, amb els diners que treu de Catalunya, es dedica a fer les seves carreteres. Com a conseqüència d'aquesta política, "s'acaben construint infraestructures deficitàries i s'estrangula les zones productives que, com Catalunya, perden competitivitat". Com a conseqüència, Espanya te un dèficit enorme i actualment és insostenible.
Catalunya té 617 km de peatge i Madrid, menys de 20 km
Segons el diputat, a Catalunya hi ha 617 km de peatge, mentre que a Madrid n'hi ha menys de 20 km que, a més, estan en ruïna perquè la majoria són gratuïtes. Per aquest motiu, segons va apuntar López Tena, "ara volen que catalans i valencians les paguem allargant la concessió de les nostres autopistes". La conferència va intentar mostrar el "robatori" que es pateix a Catalunya i com a mostra, va destacar que a França, amb 7.000 km d'autopistes de pagament, les empreses obtenen uns beneficis iguals que els que obté Abertis a Catalunya amb 617 km d'autopistes.
López Tena va defensar que en tota la legislació de trànsit en cap moment s'ha definit el fet de no pagar els peatges com una falta, i va assegurar que la Generalitat no té "cap mena de cobertura per posar multes". Per aquest motiu, els Mossos d'Esquadra no estan multant ja que estarien cometent prevaricació i podrien perdre la plaça.
Renyer: "Només amb la independència podrem tenir un estat del benestar decent"
Després del debat sobre les autopistes, Jaume Renyer va presentar el llibre "Catalanitat i Llibertat" i va comentar la impossibilitat d'arribar a cap pacte fiscal. "Només amb la independència podrem tenir un estat del benestar decent", va apuntar. Renyer va insistir que "l'objectiu de l'estat espanyol és la unitat d'Espanya, no el desenvolupament de l'estat, i això fa que a la llarga hi hagi una sèrie d'ineficiències que al final ens porta a la situació de dèficit actual".