Informació general

Cambrils promociona la seva gastronomia a la fira "Taste of Dublín"

Per Redacció

El regidor Xavier Martí va preparar en directe uns fideus rossos

Cambrils va promocionar la seva gastronomia a la fira "Taste of Dublín" en el marc d’una presentació impulsada per la plataforma de turisme gastronòmic Saborea España amb la col·laboració de l’Oficina Española de Turismo. L’acció va tenir lloc el passat divendres, 15 de juny, al Chef Teatre de Dublín. Durant més de dues hores, un equip de Saborea España va realitzar una completa presentació dels atractius turístics espanyols, fent èmfasi especial en la seva oferta gastronòmica, amb un show cooking en directe, davant de mitjans de comunicació, agents de viatge irlandesos, i d'altres assistents. La presentació va comptar amb la participació de diferents responsables de Saborea España, i amb els cuiners de les diferents destinacions que, en aquesta ocasió, van representar la plataforma: Cambrils, Lanzarote i San Sebastián.

Cambrils presenta una recepta de fideus rossos

L’equip de Cambrils, encapçalat pel regidor de Turisme i cuiner Xavier Martí va mostrar les particularitats de la gastronomia cambrilenca i va preparar en directe uns fideus rossos, especialitat basada en una recepta típica de pescadors, que va ser degustada amb vi negre D.O.P Priorat pels més de cent assistents a l'acte. Tot seguit, els responsables de Lanzarote coordinats pel seu cuiner Luís León van preparar un “sancocho” amb patates i gofio, maridat amb vi malvasia. Mentrestant, durant tot el show, que fa ser seguit per un nombrós públic, l’equip de San Sebastián, liderat pel cuiner Jokin de Aguirre, va preparar una sèrie de pintxos amb una selecció de txakolí.

En consonància amb els objectius del Pla Integral de Turisme recentment presentat, l’Associació Saborea España va desenvolupar aquesta activitat promocional sota la marca 'paraigües' España, unint esforços entre administracions públiques i empreses privades. D’aquesta manera, tant Turespaña com els destins turístics presents com hotelers, cuiners i la cervesa Sant Miguel van col·laborar en totes les activitats realitzades. L’esdeveniment va comptar amb la presència de nombrosos mitjans de comunicació especialitzats i agències de viatges gràcies a la convocatòria realitzada pels responsables de l’oficina espanyola de turisme a Dublín, dirigida per Gonzalo Ceballos, que en tot moment van col·laborar amb l’equip de Saborea España. Especialment destacada va ser la presència a l’acte de l’ambaixador espanyol a Dublín, Javier Rodríguez.

Potenciar la gastronomia de cada territori

Amb aquest conjunt d’accions, Saborea España, plataforma presidida per Pedro Subijana, vol potenciar la seva presència als mercats internacionals amb el principal objectiu de millorar les possibilitats que ofereix el turisme gastronòmic com a element diferenciador i de qualitat a cada territori a través de l’oferta d’experiències gastronòmiques al visitant.

Saborea España, la primera plataforma estatal de turisme gastronòmic promoguda per la Asociación Española de Destinos para la Promoción del Turismo Gastronómico, la FEHR, Euro-Toques, Facyre, Paradores Nacionales i amb el suport de la Secretaría de Estado de Turismo, compta amb 22 destinacions: Badajoz, Cambrils, Ciudad Real, Còrdova, Gijón, Lanzarote, Lleida, Logronyo, Madrid, Mallorca, Menorca, Múrcia, Pamplona, Sant Sebastià, Sant Carles de la Ràpita, Segovia, Sevilla, Tenerife, València, Valladolid, Vinaròs i Saragossa.

Comenta aquest article