Informació general

S'asfalta el passeig central del tram remodelat de l'antiga N-340

Per Redacció

Ahir es va fer l'asfaltatge de la part central del passeig que hi ha al tram remodelat de l'antiga N-340

Les obres de remodelació de l'antiga N-340 al seu pas per Cambrils van viure ahir un nou episodi. Ahir, dins la primera i segona fases d'aquestes obres, que afecta el tram comprés entre la benzinera de l'inici del raval de Gràcia i el supermercat Lidl, es va fer l'asfaltat de la zona central del passeig que segons el projecte presentat al seu dia, correspon a una zona mixta per a vianants i bicicletes. Ara, després d'aquesta actuació, només queda enllestir la senyalització d'aquest tram per a deixar-lo pràcticament acabat.

Enderrocament del pont de l'N-340

D'altra banda, la continuació de la remodelació del tram urbà de l'antiga N-340 passa per l'enderrocament del pont que travessa la riera d'Alforja. L'Ajuntament està pendent que aquesta actuació s'inclogui en els pressupostos generals de l'estat i es consigni una partida pressupostària per a fer-lo efectiu. Al seu dia es va parlar d'una aportació de 780.000 euros per part del Ministeri, que anirien destinats a l'enderroc del pont, però de moment queda pendent. El que sí que es va fer efectiu va ser l'aportació de 1.032.000 euros per la desafecció dels 4,5 quilòmetres del tram urbà de la N-340. Aquests diners són els que s'han destinat a la remodelació d'aquest primer tram de l'N-340. A banda, una part d'aquests diners que han quedat de romanent, es destinaran a una altra actuació concreta just a l'altra extrem urbà de l'N-340 desafectat.


Les obres van començar al març de 2011


Recordem que el gener de 2011 es van
adjudicar les obres de la Fase I a la UTE Blanco-Pamesa-N340 Cambrils per un import de 772.056,05 euros (IVA inclòs) i amb una durada inicial de 4 mesos. Les obres van començar el 7 de març i, dos mesos més tard, es va obrir el pas de vehicles a la zona nord, habilitant dos sentits de circulació. Finalment, el juny de 2011 es va adjudicar l'obra de la Fase II a la mateixa empresa que la Fase I, per un import de 177.226,70 euros (IVA inclòs) i una durada d'un mes i mig. D'altra banda, en la junta de govern del 20 de maig de l'any passat, es va aprovar una modificació del contracte d'obra, on s'incloïen una sèrie d'actuacions de senyalització vertical del tram no prevista en el projecte. A més, es van destinar 20.917,10 euros (IVA inclòs) per preservar la seguretat de la zona.

Comenta aquest article