L'Oficina del Pla de Barris i l'associació Vilacentre engeguen la campanya "Molt per descobrir, molt per oferir" per dinamitzar el comerç al Barri Antic
![]() |
Imatge d'arxiu del Mercat Municipal de la Vila, que també s'ha sumat a aquesta campanya comercial |
L'Oficina del Pla de Barris i lassociació de comerciants Vilacentre han engegat una nova campanya per dinamitzar el comerç del barri antic amb el lema "Molt per descobrir, molt per oferir". Des de divendres passat i fins el proper 22 de juny, els 30 establiments participants i les parades del Mercat Municipal de la Vila disposen duna urna o caixa on els seus clients poden dipositar els tiquets de compra amb les seves dades. Posteriorment es recolliran tots els tiquets i es realitzarà el sorteig del guanyador del lot comú i dels premis complementaris.
El lot al comú conté productes de totes les poblacions participants per valor de 723,85 euros (productes alimentaris típics del municipi, entrades per esdeveniments culturals o experiències gastronòmiques, entre altres). Laportació de Cambrils és una ampolla doli de la Cooperativa de Cambrils, el joc de taula Vileros i Mariners, un joc de punts de llibre dels elements festius de Cambrils, un llibre de Cambrils Festiu i una gorra de Cambrils a Bon Port.
Els regals complementaris són 15 talonaris amb 30 xecs regals i vals de descompte dels establiments de lAssociació de Comerciants Vilacentre i un talonari amb 7 vals de descompte de 10 euros cadascun de les 7 parades participants del Mercat de la Vila. A més, des de finals de maig fins a finals de juny, cada establiment participant repartirà entre els seus clients un tiquet de la resta destabliments.
Xarxa de Barris amb Projectes
La iniciativa semmarca en la segona campanya de foment del comerç de proximitat en nuclis antics inclosos en el Programa de barris, que va presentar el secretari dHabitatge, Carles Sala, el passat 29 de maig. Un total donze municipis catalans impulsaran campanyes comercials amb la participació de 954 establiments que repartiran participacions per cada compra.
Lany 2007 es va constituir la Xarxa Barris amb Projectes, una plataforma que reunia tots els municipis que tenien en marxa programes de regeneració integral, beneficiaris dels ajuts de la Llei de barris. A aquesta xarxa es van incorporar tècnics dels municipis de convocatòries posteriors, fins a integrar 470 professionals. La Xarxa té com a principal objectiu servir de lloc comú per a lintercanvi dexperiències.
La primera edició va tenir lloc durant els mesos de juny i juliol de lany passat, liderada per lAjuntament del Vendrell, amb vuit municipis i 694 establiments participants, que van repartir 1.565 bosses de la compra amb rodes. Ara, en aquesta segona edició, participaran 11 municipis i 12 barris: la Barceloneta i el Raval Sud de Barcelona; Besalú; Cambrils; el Vendrell; la Bisbal dEmpordà; la Selva del Camp; Lleida; Sant Feliu de Codines; Solsona; Tarragona, i Torelló. En total, 954 comerços catalans sinvolucraran en aquesta iniciativa.