Informació general

L'Oficina del Pla de Barris i l'associació Vilacentre engeguen la campanya "Molt per descobrir, molt per oferir" per dinamitzar el comerç al Barri Antic

Per Redacció

Imatge d'arxiu del Mercat Municipal de la Vila, que també s'ha sumat a aquesta campanya comercial

L'Oficina del Pla de Barris i l’associació de comerciants Vilacentre han engegat una nova campanya per dinamitzar el comerç del barri antic amb el lema "Molt per descobrir, molt per oferir". Des de divendres passat i fins el proper 22 de juny, els 30 establiments participants i les parades del Mercat Municipal de la Vila disposen d’una urna o caixa on els seus clients poden dipositar els tiquets de compra amb les seves dades. Posteriorment es recolliran tots els tiquets i es realitzarà el sorteig del guanyador del lot comú i dels premis complementaris.

El lot al comú conté productes de totes les poblacions participants per valor de 723,85 euros (productes alimentaris típics del municipi, entrades per esdeveniments culturals o experiències gastronòmiques, entre altres). L’aportació de Cambrils és una ampolla d’oli de la Cooperativa de Cambrils, el joc de taula Vileros i Mariners, un joc de punts de llibre dels elements festius de Cambrils, un llibre de Cambrils Festiu i una gorra de Cambrils a Bon Port.

Els regals complementaris són 15 talonaris amb 30 xecs regals i vals de descompte dels establiments de l’Associació de Comerciants Vilacentre i un talonari amb 7 vals de descompte de 10 euros cadascun de les 7 parades participants del Mercat de la Vila. A més, des de finals de maig fins a finals de juny, cada establiment participant repartirà entre els seus clients un tiquet de la resta d’establiments.

Xarxa de Barris amb Projectes

La iniciativa s’emmarca en la segona campanya de foment del comerç de proximitat en nuclis antics inclosos en el Programa de barris, que va presentar el secretari d’Habitatge, Carles Sala, el passat 29 de maig. Un total d’onze municipis catalans impulsaran campanyes comercials amb la participació de 954 establiments que repartiran participacions per cada compra.

L’any 2007 es va constituir la Xarxa Barris amb Projectes, una plataforma que reunia tots els municipis que tenien en marxa programes de regeneració integral, beneficiaris dels ajuts de la Llei de barris. A aquesta xarxa es van incorporar tècnics dels municipis de convocatòries posteriors, fins a integrar 470 professionals. La Xarxa té com a principal objectiu servir de lloc comú per a l’intercanvi d’experiències.

La primera edició va tenir lloc durant els mesos de juny i juliol de l’any passat, liderada per l’Ajuntament del Vendrell, amb vuit municipis i 694 establiments participants, que van repartir 1.565 bosses de la compra amb rodes. Ara, en aquesta segona edició, participaran 11 municipis i 12 barris: la Barceloneta i el Raval Sud de Barcelona; Besalú; Cambrils; el Vendrell; la Bisbal d’Empordà; la Selva del Camp; Lleida; Sant Feliu de Codines; Solsona; Tarragona, i Torelló. En total, 954 comerços catalans s’involucraran en aquesta iniciativa.

Comenta aquest article