Informació general

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor resol el 85% dels expedients tramitats l'any 2011

Per Cristina Sierra

Carme Cros i Verònica Galiana van presentar la memòria de l'OMIC de l'any 2011

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va resoldre positivament, l’any 2011, un 85% dels expedients tramitats. Ahir al matí, la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils –Carme Cros– i la responsables de l’OMIC –Verònica Galiana– van presentar la memòria anual de l’OMIC coincidint amb el 50è aniversari del Dia Mundial del Consumidor. En concret, l'any passat es van resoldre 363 medicacions de caràcter positiu, 14 de caràcter negatiu, 8 es van arxivar, 13 es van traslladar a un altre organisme, 5 encara s’estan tramitant, 4 van acabar en denúncia, 8 en queixa i 12 arbitratges.

El número total d’assistències durant el 2011 van ser 623, de les quals, 427 van ser denúncies i queixes i 196 van ser consultes d’informació i assistències tècniques. Tal com va apuntar Galiana, el sector de les telecomunicacions és el més habitual i l’any passat es van registrar 208 reclamacions (49%), seguit del sector de serveis públics amb 80 reclamacions (18%). Referent a les consultes, la responsable de l’OMIC va explicar que un 29% han estat de telecomunicacions, un 15% sobre subministraments i un 11% sobre serveis bancaris.

Un servei que es va crear l’any 2005 i que ha incrementat les consultes un 119%

Galiana va apuntar que l’increment percentual de consultes des de l’any 2005 –quan es va posar en funcionament el servei– ha estat d’un 119% i va explicar que l’any 2011 ha estat un any on s’ha aconseguit un major grau de resolució de les reclamacions dels consumidors, sense cap necessitat d’anar per via judicial. La responsable  va afirmar que aquest servei “està consolidat” i va explicar que la majoria d’assistències, un 82%, es fan a través de visita presencial i que també reben queixes d'altres organismes o ajuntaments.

Per la seva banda, Carme Cros va destacar l’aposta que fa el govern de l’Ajuntament de Cambrils per mantenir el servei tot i les dificultats econòmics. El pressupost per enguany del servei és de 13.804 euros anuals, la mateixa xifra que l’any 2011 i va refermar la voluntat de la regidoria de facilitar aquest servei perquè "el ciutadà no se senti desprotegit".

L’OMIC és un servei que presta dimarts i dijous a l’Ajuntament amb cita prèvia i també s’admeten consultes telefòniques i per correu electrònic o visites urgents si el problema ho requereix. El servei està centrat en els següents eixos: serveis d’informació, orientació i assessoraments; atenció a reclamacions i denúncies; medicació entre el reclamant i el reclamat; campanyes de sensibilització i formació a la ciutadania i derivació de les reclamacions al Sistema Arbitral de Consum.

Comenta aquest article