El govern de l'Estat recupera l'aposta pel Corredor Central, malgrat que la Comissió Europea havia donat prioritat al Corredor Mediterrani
![]() |
Aspecte del viaducte inacabat que travessa la zona esportiva municipal, al terme municipal cambrilenc |
La ministra de Foment del govern de l'Estat espanyol, Ana Pastor, va presentar aquest passat dimecres 15 de febrer, una proposta per a la Xarxa Transeuropea de Transports que recupera l'aposta pel corredor central amb la connexió dels Pirineus d'Osca, malgrat que la Comissió Europea va descartar la connexió amb França per aquesta via. La proposta del govern de l'Estat també conté els corredors Mediterrani i Atlàntic, però la ministra ha insistit que es donarà la mateixa prioritat als tres projectes.
Recordem que el passat mes d'octubre, des de la Comissió Europea (CE) es va incloure el Corredor Mediterrani com a eix prioritari a la Xarxa Transeuropea de Transports, en un projecte que també inclou els corredors atlàntic i central, en aquest cas, però, d'Algesires a Saragossa passant per Madrid.
El Corredor Mediterrani té una longitud de 1.300 quilòmetres i passarà per les ciutats de Barcelona, Tarragona, València i Alacant, fins a Algesires, tot connectant amb la frontera francesa. Es preveu una inversió de 51.300 milions, dels quals ja s'han invertit 8.400 milions d'euros, i que estigui plenament operatiu l'any 2030. L'anterior ministre de Foment, José Blanco, es va comprometre a efectuar operacions per valor d'uns 25.400 milions d'euros, entre els anys 2011 i 2020. Per la seva part, l'actual ministra, ha apuntat que la incorporació del Corredor Central no restarà recursos als altres dos corredors.