Informació general

Un veí del carrer de les Orquídies denunciarà al Síndic de Greuges el restabliment del doble sentit de la circulació

Per Berta Ruiz

El carrer de les Orquídies ha tornat a ser de doble sentit de circulació

Un veí del carrer de les Orquídies, al barri de la Llosa, pensa fer arribar al Síndic de Greuges de Catalunya, el cas de la nova modificació del sentit de circulació en aquesta via, que des de fa uns pocs dies ha tornat a ser de doble sentit. Recordem que fa un any, l’anterior equip govern va implantar un únic sentit de circulació en un tram d’uns 100 metres d’aquest carrer.

"Per damunt de la seguretat dels vianants, prevalen els interessos d’una minoria veïnal"

El veí, José Martínez, li va fer arribar una carta a l’alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau– demanant que es replantegés aquesta decisió al·legant que aquesta nova modificació no es correspon amb la Llei de Seguretat Vial i que, especialment, representa un major perill per a la seguretat dels vianants. En vista que no se li ha donat resposta, Martínez ha manifestat a Revista Cambrils Diari Digital que presentarà un informe al Síndic de Greuges, un altre a la Direcció General de Tràfic i una denúncia als tribunals de justícia, amb l’aportació de vídeos. Martínez critica a l’actual equip de govern local que, “per damunt de la seguretat dels vianants, prevalguin els interessos d’una minoria veïnal”, concretament la de la zona residencial de la Via Làctia.

"La seva decisió portarà bastants accidents de trànsit i no vull ni pensar les conseqüències pels vianants"

Quant a nivell tècnic, Martínez sosté que l’amplada recomanada de cada carril hauria de ser de 3 metres o com a mínim de 2,75 metres. Segons el projecte enllestit pels tècnics municipals, amb la col·locació d’una línia de pilons per al pas de vianants i bicicletes al costat de la muntanya, dóna que l’amplada total de la calçada és de 4,80 metres, és a dir, l’ample de cada carril es queda en 2,40 metres, “molt per sota de la llei”, segons Martínez. Tal com ha explicat aquest veí, “si dues furgonetes o dos camions de 3.500 quilos es creuen, un dels dos hauria de pujar-se a la vorera, amb el conseqüent perill que això suposa pels vianants”. José Martínez es mostra especialment contundent, adreçant-se a l’alcaldessa, sobre la inseguretat que aquesta mesura pot provocar: “estic totalment convençut que la seva decisió portarà bastants accidents de trànsit i no vull ni pensar les conseqüències pels vianants”. En el seu escrit, Martínez reclama insistentment que el principal objectiu és la prevenció i critica que s’hagi tornat a la situació original en aquesta via quan, segons afirma, es va aconseguir eliminar els punts negres en aquest tram del barri de la Llosa. Una qüestió que, segons Martínez, va ser corroborada pel cap de la Policia Local, Josep Muñoz. Per altra banda, també ha criticat els costos que han tingut les obres de modificació, uns diners que, "emanen dels impostos dels ciutadans".

Comenta aquest article