Informació general

L'Ajuntament posa en funcionament dues oficines electròniques d'atenció al ciutadà

Per Cristina Sierra

Sandra Fernàndez va ensenyar com funciona la màquina instal·lada a l'entrada de l'Ajuntament

La regidora de Relacions Cíviques i Joventut, Laura Mellau, va presentar, ahir al matí, l'eOAC, una oficina electrònica d'atenció al ciutadà instal·lada a l'entrada de l'Ajuntament. Mellau va explicar que l'objectiu d'aquest nou sistema és el "d'agilitzar els tràmits dels ciutadans, que podran fer tramitacions de cobraments i altres gestions com les que ofereix l'Oficina d'Atenció al Ciutadà". De moment, s'ha apostat per dues oficines, una a l'entrada de l'Ajuntament i l'altra, al Centre Les Basses.

La implantació d'aquest nou servei ha estat possible per una subvenció l'any 2010 del Consorci Administració Oberta de Catalunya dins el marc de projectes de modernització de l'Administració Pública. Tal com va afirmar Mellau, amb el sistema es vol oferir un servei més proper i no es descarta, en un futur, instal·lar més màquines en altres centres cívics.


L'eOAC integra quatre serveis, entre els quals, destaca el pagament de rebuts per domiciliació bancària o targeta de crèdit

Sandra Fernàndez, una de les persones que treballa a l'OAC, va explicar el funcionament de la màquina, que té connexió permanent amb Internet i una pantalla tàctil. Cal destacar que l'oficina està feta a mida per les persones amb cadira de rodes i de moment, té un servei bilingüe. Bàsicament, la màquina integra quatre serveis: el d'informació, el de pagament, el de tràmits i el sistema d'informació geogràfica.

Amb el sistema d'informació, el ciutadà pot buscar informació sobre els serveis municipals, de les entitats cambrilenques, conèixer l'agenda, notícies i comunicats, accedir al catàleg de tràmits i gestions que, permet iniciar el tràmit en línia amb la corresponent presentació en el registre telemàtic. A més, es poden consultar normatives i enviar queixes.

El sistema de pagament permetrà pagar els rebuts per domiciliació bancària o bé, amb una targeta de crèdit. L'oficina també permet, amb el DNI electrònic o l'idCAT, obtenir el volant d'empadronament, de convivència i el volant històric d'empadronament, consultar l'estat d'un expedient i obtenir còpies de documents electrònics. Per últim, s'ha incorporat el servei d'informació geogràfica connectat al Google Maps perquè l'usuari pugui buscar carrers o farmàcies de guàrdia, entre d'altres.

Comenta aquest article