S'avança l'inici de la campanya de l'oli amb l'objectiu de millorar la qualitat del producte
![]() |
Ahir van començar a entrar les primeres olives al molí de la Cooperativa Agrícola |
Ahir dilluns es va iniciar la campanya de loli amb la posada en marxa del molí de la Cooperativa Agrícola de Cambrils i lentrada de les primeres olives. Durant la jornada d'ahir ja en van entrar uns 15.000 quilos. Enguany, la campanya sha avançat un parell de setmanes, ja que en anys anteriors sempre shavia iniciat passada la festa de Tots Sants, a principis del mes de novembre. Un dels principals motius daquesta avançada, segons ha explicat el director general de la Cooperativa Agrícola Fernando Sarasa a Revista Cambrils Diari Digital, és perquè les collites primerenques donen uns olis de molta qualitat. Avançar la collita proporciona un oli millor. Loliva està més verda, i tot i que el seu rendiment és més baix perquè raja menys que al mes de desembre, té més qualitat. El que intentem sempre és millorar en aquest sentit. De fet, un dels objectius dels socis és primar la qualitat per damunt de la quantitat, no només és posar la balança de la productivitat. Estem buscant contínuament millorar el nostre producte. Daltra banda, segons Sarasa, enguany tots els productes del camp han avançat una mica la collita. El fet que no plogui també ha fet avançar una mica la collita. Les poques oliveres de secà que tenim a la nostra zona shan vist afectades i veuran minvada la collita. En aquest cas, potser els hi baixarà una mica la producció. Tot i això, nosaltres pràcticament no en tenim doliveres de secà. Hi ha algunes zones com Les Garrigues o la Terra Alta que estan patint molt la sequera.
Es preveu produir uns 700.000 o 800.000 litres d'oli
Així doncs el molí de la Cooperativa Agrícola de Cambrils és un dels primers de la zona que entra en funcionament. Actualment, uns 420 productors de diferents municipis propers del Baix Camp hi porten les seves olives. Enguany, es preveu una collita forta dins del cicle biennal de loliver que, un any proporciona més producció i el següent menys. Segons Fernando Sarasa, les previsions per aquesta campanya se situen en uns 3,5 o 4 milions de quilos doliva, dels quals sen podrien extreuren uns 700.000 o 800.000 litres doli. Daltra banda, també es preveu que puguin entrar olives al molí fins a finals daquest any, tot i que, tot depèn del temps que faci. Si no tenim massa problemes per pluges, la idea és acabar a finals dany. Depenem del temps i per tant, som flexibles perquè treballem al camp, al cel obert, segons ha apuntat Sarasa
Quant a la posada a la venda de loli nou, el director general de la Cooperativa Agrícola va apuntar que la festa de loli sempre sorganitza el primer cap de setmana del mes de desembre. En aquest sentit, lobjectiu és tenir-ho per aquestes dates o intentar avançar-ho una mica.
Augment de les exportacions
Pel que fa a les vendes i comercialització del producte, Sarasa ha explicat que, hem augmentat en lexportació i ens hem obert cap a nous mercats. Loli envasat sha venut molt bé, sense problemes dexistències, i enguany hem arribat a llocs com Bèlgica, Holanda, el Regne Unit, Colòmbia i també estem treballant a Xina o als Estats Units. Aquests nous mercats són el camí del creixement, perquè el mercat estatal està una mica estancat en el tema dels preus baixos, la crisi,... Sobre el tema de preus, Fernando Sarasa ha comentat que el nostre oli és de qualitat i amb denominació dorigen, per tant, els preus daquest tipus doli és més estable que el preu de loli a lengròs a nivell industrial que està bastant baix i ho veiem als supermercats. Evidentment, els moments de crisi no afavoreixen loli de qualitat, tot i que en el nostre cas estem millorant en vendes. Leina més important que tenim per comercialitzar el nostre producte és lexportació, estem satisfets de com funciona i tenim molta fidelitat dels nostres clients.