Informació general

Les obres de remodelació de l'antiga N-340 podrien endarrerir-se per problemes de finançament

Per Berta Ruiz

Imatge d'arxiu de les obres, a principis del mes d'abril

Les obres de remodelació de l'antiga N-340, en el tram comprès entre el Camí de la Creu i el terme municipal de Vinyols i els Arcs, haurien d'enllestir-se a meitats del mes de novembre, tot i que segons ha manifestat el regidor de Planificació de Ciutat i Cultura –Francesc Garriga–, aquesta data podria endarrerir-se un temps més del previst "perquè si les empreses no cobren, no acabaran en aquest termini. Ara, estem negociant per tal que cobrin una part del que se'ls hi deu". Segons Garriga, durant l'anterior govern, es va adoptar un criteri de "partida única" des de tresoreria, és a dir, els diners es destinaven a les factures immediates i als sous. A més, dels més de 900.000 euros subvencionats pel Ministeri de Foment –corresponents a la desafectació de l'antiga N-340–, Garriga ha explicat que, "nosaltres creiem que el que era prioritari era l'enderroc del pont, ja que és una barrera física entre els barris. L'anterior govern però, va decidir que aquests diners s'havien de gastar en les fases I i II", corresponents a l'actual tram en obres.

Noves restriccions circulatòries, a l'octubre

En el passat plenari del 31 d'agost, arran d'una pregunta del NMC sobre la senyalització d'aquest tram en obres, Francesc Garriga va fer un repàs de la situació actual del projecte i va recordar la temporalització del mateix. Segons els informes tècnics, es preveu tornar a tancar o a restringir el pas per tal d'enllestir les dues rotondes, el proper mes d'octubre. D'altra banda, donades les actuals altes temperatures no es plantarà la gespa dels parterres fins a final del mes de setembre o a principis del mes d'octubre. Garriga també va explicar que encara no s'ha signat el conveni amb la benzinera Shell, per tant, el carril de sortida del municipi serà de 3.50 metres (1 carril), en comptes de 6.00 metres (2 carrils).

Recordem que el gener de 2011 es van adjudicar les obres de la Fase I a la UTE Blanco-Pamesa-N340 Cambrils per un import de 772.056,05 euros (IVA inclòs) i amb una durada de 4 mesos. El maig d'enguany es va obrir el pas de vehicles a la zona nord, habilitant dos sentits de circulació. Finalment, el juny de 2011 es va adjudicar l'obra de la Fase II a la mateixa empresa que la Fase I, per un import de 177.226,70 euros (IVA inclòs) i una durada d'un mes i mig. D'altra banda, en la junta de govern del passat 20 de maig, es va aprovar una modificació del contracte d'obra, on s'incloïen una sèrie d'actuacions de senyalització vertical del tram no prevista en el projecte. Aquesta despesa extra va pujar a 20.917,10 euros (IVA inclòs).

Quant a números, segons dades facilitades per la regidoria de Planificació de Ciutat, el total adjudicat entre les fases I i II és de 949.282,75 euros; mentre que el total que queda pendent de certificar és de 406.304,58 euros.

Comenta aquest article